چگونه تولید محتوا کنیم؟ – 57 ایده طلایی برای تولید محتوا

چگونه تولید محتوا کنیم؟ - سئو طلوع

با خواندن این مقاله، دیگر هیچ مشکلی در تولید محتوا نخواهید داشت و همه روش های تولید محتوا را بصورت یکجا در این مقاله آموزش خواهید دید.

هر تولید کننده محتوا می داند که چطور صفحه نمایش خالی ممکن است منجر به شکست شود و چقدر است که ایده های جدیدی را ارائه دهیم. به همین دلیل است که این مقاله آموزشی با عنوان چگونه تولید محتوا کنیم بسیار مهم است. این نوع پست های بلاگ سایت را می توان برای بلاگ های تجاری برای کسب و کار با کسب و کار (B2B) و کسب و با مشتری (B2C) اعمال کرد.

در ادامه این مقاله آموزشی 57 ایده طلایی برای تولید محتوا را برای شما فاش می کنم که می تواند مسیر جدیدی را در تولید محتوا برای کسب و کارتان به همراه داشته و شما را از روش های قدیمی و سنتی رها کند. همچنین با جزئیات، سه نوع پست بلاگ سریع و آسان است را تشریح می کنم که می تواند برگ برنده شما در تولید محتوا به شمار برود و بدون نیاز به هر گونه تولید کننده محتوا، خودتان تبدیل به یک تولید کننده حرفه ای محتوا شوید و برای تولید محتوا هزینه ای پرداخت نکنید.

غلبه بر سد نویسنده

چگونه تولید محتوا کنیم - غلبه بر سد نویسنده

رسیدن به ایده های جدید در تولید محتوا برای سایت از جایی نشات می گیرد که بدانیم برای تولید محتوا روش های متنوعی وجود دارد و پس از اینکه با این روش ها آشنا شدید به عنوان یک محتوانویس، بلاگر و یا همچنین صاحب کسب و کار دیگر برای نوشتن یک محتوای جدید دچار سردرد نخواهید شد و به راحتی مسیر ایجاد تولید محتوا را در ذهن خود طبقه بندی شده خواهید داشت.

در چارچوب محتواسازی از نوع بلاگ، مفهومی با نام بخش تعریف می شود و به این معناست که هر نوع محتوایی است که به صورت دوره ای، معمولا هفتگی یا ماهانه تکرار شود با عنوان بخش از مابقی بلاگ ها شناخته می شود. بلاگی در خصوص گردآوری لینک های مفید، مثالی از یک بخش است که فهرستی از لینک های جالب از منابع را نمایش می دهد. بسیاری از بلاگ ها یک بار در هفته یا ماه، بلاگی درخصوص گردآوری لینک را منتشر می کنند. با ایجاد بخش های متنوع محتوای بلاگ شما ساده تر شده و کنترل آن راحت تر خواهد شد.

اساسا انواع پست های مختلف بلاگ طبقه بندی های مشخصی قرار می گیرند که در ادامه به تشریح هر کدام از این طبقه ها می پردازیم. اگر چنانچه معمولا حجم زیادی محتوا در قالب بلاگ ایجاد می کنید، مطمئن شوید که نکات این مقاله را همواره به یاد داشته باشد و خلاصه ای از نکات این بخش را در زمان ایجاد محتوای بلاگ روی میز کار خود داشته باشد تا رجوع به آن برای شما ساده تر باشد. در عین حال پیشنهاد می کنیم تا یک یا دو مورد یا همه موارد از 57 ایده مربوط به چگونگی تولید محتوا را در تقویم تولیدی محتوای خود بگنجانید.

نوشتن محتوای مفید

نوشتن محتوای مفید - سئو طلوع

معمولا افراد به هنگام تحقیق در مورد موضوعی خاص قسمتی از فعالیت خود را جهت جستجو در اینترنت اختصاص می دهند. آنها به دنبال روش کار، مطالعات موردی و منابعی هستند که بتوانند به حل مشکلات آنها کمک نموده، الهام بخش بوده و یا آن ها را به مسیر درستی هدایت نماید. نگارش محتوای کاربردی و سودمند برای مخاطب، کسب و کار شما در حوزه تخصصی تان در بین رقبا متمایز می کند. بخش های زیر 13 ایده نگارش بلاگ مفید را ارائه می دهد که هر برندی می تواند از آن ها استفاده نماید.

ایجاد فهرستی از منابع مفید

ایجاد فهرستی از منابع مفید

ایجاد فهرست به طور ساده یک فهرست از منابع مفید در حوزه کسب و کار سما است. ایجاد فهرست یکی از ساده ترین راههای تولید محتوا و همچنین بسیار کاربردی است. لازم به ذکر است که افراد بسیار مشتاق و علاقه مند به فهرستها هستند و نکته ممیزه آن خواند/ف مفید و سریع آن ها است. در بلاگ خود، فرهستی از کتاب ها، ابزارها و منابع مفیدی که برای مخاطبان شما کاربردی بوده و به هدف شما نیز مرتبط است را جمع آوری کنید.

معمولا بلاگ های فهرسیت، مقدمه کمی داشته و سریع به سراغ اصل مطلب یعنی معرفی منابع می روند. با توجه به ماهیتشان، از لحاظ متنی بسیار سنگین و با تعداد کلمات زیاد هستند به همین دلیل اطمینان حاصل کنید که تصاویر را هرکجا می توانید در متن مورد استفاده قرار دهید تا به تفکیک متن کمک نموده و خواندن مطلب را راحتر نموده و احتمال اشتراک گذاریش افزایش یابد.

محتوایی در خصوص مطالعه موردی

مطالعه موردی، ارزش بیشتری را نسبت به یک مقاله و یا مطلب عادی برای مخاطب به همراه دارد. مطالعات موردی جزئیات کاملی را ارائه می دهند و با تشریح نمونه های واقعی فراتر از توصیف های ساده می روند و به همین دلیل ارتباط برقرار نمودن با آن ها بسیار راحتر و دلنشین است. با استفاده از مطالعات موردی، می توانید موفقیت های خود را به نحوی برجسته کنید که به شما کمک کند تا مشتری بالقوه را به مشتری تبدیل کنید.

در مطالعات موردی، می بایست به سراغ اصل مطلب رفته و در مورد استراتژی اتخاذ شده، چشم انداز پروژه و همچنین جزئیات کاری صحبت نمایید. داستان خود را از ابتدا تا انتها برای مخاطب تعریف نموده و برای آن ها از شکست ها و ناکامی های احتمالی در پروژه تعریف کنید. تعریف کردن این جزئیات اصالت خاصی را به محتوای شما بخشیده و باعث می شود که مخاطب با محتواب شما ارتباط بیشتری برقرار نماید و درک کتد که شما هم مثل همه ما ناکامی هایی داشته اید. درنهایت مطمئن شوید که اعداد، نمودارها و ارقام واقعی را در محتوای خود ارائه می دهید.

بلاگ “چگونگی اجرای یک فرآیند و یا فعالیت”

پست چگونگی یکی دیگر از انواع تولید بلاگ است. در محتوای این نوع از مطالب، نحوه اجرای فرآیند و استفاده از تصاویر، ویدیو یا صدا را برای غنی سازی پست توصیف کرده و به واسطه آن خواندن مطلب را برای مخاطب ساده تر و سهل می کنید. این نوع مطالب شامل یک مقدمه و سپس توضیح اصلب فرآیند است. قبل از ورود به جزئیات، توضیحات درج شده در متن خود را در قالب فهرست های نشان دار شده (Blue Point) قبل از مقدمه بیاورید، چراکه باعث هضم بهتر اطلاعات توسط مخاطب خواهد شد.

بلاگ “سوالات متداول”

سوالات متداول، یک روش عالی جهت افزایش ترافیک وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو است. اگر به طور مداوم سوالات تکراری از مشتریان یا مشتریان بالقوه خود دریافت می کنید، شانس بسیار خوبی جهت بازدید مشتریان از طریق موتورهای جستجو برای شما وجود دارد، چراکه افراد دقیقا همان سوالات را از موتورهای جستجو پرسیده و این همان پاسخ هایی است که شما جواب آن ها را در قسمت سوالات متداول داده اید. برای حفظ مشتریان در سایت، مقالاتی با توضیحات مفصل پیرامون سوالات متداول ایجاد کنید.

بلاگ “سوالاتی که باید پرسیده شود”

بلاگ “سوالاتی که باید پرسیده شود” گونه ای از پست های سوالات متداول است. این سوالی است که مشتریان یا مشتریان بالقوه سوال نمی کنند، بلکه سایت می بایست سوال را مطرح کند. به عنوان نثال، یک شرکت املاک بلاگی با نام سوالات شما قبل از شروع کار با یک مشاور املاک را ایجاد می کند. بلاگ “سوالاتی که باید پرسیده شود” می بایست پیرامون سوالاتی باشد که مشتریان باید قبل از خرید محصول یا سوالاتی که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صنعت شما باید بپرسند.

بلاگ چک لیست

همانطور که از نام آن مشخص است، بلاگ چک لیست، مراحلی را فهرست می کند که فرد باید برای انجام یک کار به طور خاص انجام دهد. به عنوان مثال، بلاگ یک شرکت هواپیمایی ممکن است چک لیست حاوی “مواردی که مردم باید هنگام سفر به خارج از کشور به همراه خود بیاورند” و یا اینکه “والدین می بایست چه چیزهایی برای سرگرم کردن فرزندان در طول سفرهای طولانی با خود همراه داشته باشند” را شامل می شود. اگر بتوانید مطالب خود را به صورت یک چک لیست بچینید، اغلب بهتر عمل می کند. افراد قالب هایی نظیر چک لیست را دوست دارند، زیرا به راحتی قابل درک هستند و افرادی که به این روش در جریان موضوع قرار می گیرند، راحت تر مراحل را دنبال می کنند.

بلاگ “تعریف مسله / جواب به آن”

این نوع بلاگ دارای قالب ساده ای است. اول، یک مشکل را مشخص کنید، سپس راه حل را ارائه دهید. راه حل مشکل ممکن است به شکل محصول یا خدماتی باشد که می فروشید یا ممکن است چیزی باشد که مردم می توانند به صورت رایگان آن را تهیه کنند. پس مساله / جواب، یک محتوای ارزشمند است زیرا مردم همیشه به دنبال راه حل برای حل مشکلاتشان هستند و اگر بتوانید راه حل واقعی برای فردی فراهم کنید، این فرد از شما سپاسگزار خواهد بود. بلاگ مساله / جواب می تواند از طبقه بندی انواع دیگر پست های بلاگ مانند سوالات متداول، چگونگی یا پست چک لیست خارج شود و از طبقه بندی خاص خودش را داشته باشد.

بلاگ “گزارش یک تحقیق”

گزارش تحقیق انجام شده درباره یک موضوع در حوزه کاری خودتان، یکی از بهترین راه های ایجاد محتوای بلاگ است که مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد. از آنجا که انجام تحقیقات، کاری وقت گیر و هزینه بر است ارائه آن به صورت رایگان حرکتی تاثیرگذار است که باعث تحسین برند توسط مشتریان بالقوه و همچنین ارتقا جایگاه و اعتبار برندتان در یک حوزه متخصص می شود. البته گفتنی است که اجباری به انجام تحقیق به طور کامل توسط خودتان وجود ندارد بلکه می توانید تحقیق انجام شده توسط گروهی دیگر را با ذکر منبع به صورت مقاله، اینفوگرافیک و یا نوع دیگری از محتوا تبدیل کنید که برای بازار هدف شما جذاب و ارزشمند است.

بلاگ “گردآوری آماری”

این بلاگ (مانند بلاگ گزارش تحقیق) زمانی که از آمار و اطلاعات به دست آمده توسط خودتان منتج شده باشد بهترین عملکرد را دارد و به طور مضاعف به اعتبار برند شما می افزاید. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از اطلاعات شخص و یا گروه ثالثی استفاده کنید. بلکه اگر چنانچه به دنبال افزایش آگاهی و نفوذ ذر مورد نام تجاری خود هستید، استفاده از آمار خودتان این نتیجه را بیشتر محقق می کند. ولی همانطور که گفته شد می توانید از منابع دیگر هم این آمار را استخارج نموده و با ذکر منبع، یک آمار مبسوط و نتیجه گیری کامل را به مخاطبان خود ارائه دهید.

بلاگ “راهنمای جامع”

بلاگ “راهنمای جامع” تنها مطلبی است که به عنوان یک محتوای کامل و با ذکر همه جزئیات درباره یک موضوع در بازاری که در آن فعالیت می کنید تهیه می شود. این بلاگی است که به احتمال زیاد محاطبان آن را نشان گذاری (بوک مارک) کرده و بارها به آن سر می زنند، بنابراین به آن به عنوان یک مطلب عادی نگاه نکنید. زمان زیادی برای تهیه آن در نظر گرفته و تمام جزئیات را در آن رعایت کنید. این نوع بلاگ باعث بازگشت مخاطب به سایت شما شده و اعتبار برند شما را افزایش می دهد.

نکته حائز اهمیت در مورد آن این است که خواننده برای دریافت اطلاعات بیشتر بی نیاز از سرزدن به منابع دیگری می باشد چراکه همه جزئیات در آن آورده شده است. از لحاظ محتوایی این بلاگ، طولانی، شامل هزاران کلمه و تعداد زیادی از تصاویر، نمودارها و مثال ها خواهد بود. اگر مردم بتوانند این پست را در عرض 10 دقیقه خوانده و درک کنند، احتمال مطلب شما بلاگ راهنمای جامع نخواهد بود.

بلاگ “سریالی”

در این بلاگ باید به دنبال فرصتی برای تقسیم کردن یک محتوا به صورت سریالی و سلسله وار باشد. یک محتوای طولانی یا پیچیده (مانند بلاگ راهنمای جامع) مورد خوبی برای تقسیم به قطعات مختلف و انتشار به صورت سریالی است. در مقدمه این بلاگ زمان انتشار هر قسمت آن را به خوانندگان اعلام نمایید که دقیقا بدانند که چه زمانی باید منتظر انتشار مقاله سریالی بعدی باشند. همچنین، باید روزهایی انشتار هر بلاگ را تنظیم نمایید. به عنوان مثال، آن را هر روز در طول یک هفته، و یا اولین شنبه هر ماه منتشر کنید. با اعلام و داشتن قالب زمانی مشخص، خوانندگان می دانند که چه انتظاراتی از بخش بعدی دارند، که به حفظ ترتیب، اگر مردم بخش اول یا دوم سریالی را از دست بدهند، می توانند به آسانی پست های مورد نیاز برای پیگیری موضوع پیدا کنند.

بلاگ “تعریفی”

معمولا در بازارهایی که یک مفهوم نیاز به آموزش دارد بلاگ تعریفی یک نیاز حتمی برای مخاطبان است. همانطور که از نام آن پیداست، آن مقاله ای است که موضوع را تعریف می کند و به خوبی در صنایع و بازارهایی که اصطلاحات و زبان تخصصی خودشان را دارند، کارایی دارد. برای پست تعریفی، می توانید توضیحات جامعی را در خصوص جنبه های متفاوت یک موضوع بسیار سخت و پیچیده تهیه کنید. برای پست تعریفی، تهیه محتواهای سریالی از پست هایی در نظر بگیرید که جنبه های متفاوتی از موضوع را تعریف می کنند. مطمئنا این محتوا پاداش خودش را برای شما به همراه خواهد داشت و علاوه بر اینکه مخاطب شما را درگیر می کند توانایی متمایز نمودن شما در بازار هدف را نیز در پی خواهد داشت.

بلاگ ” برش هایی از یوتیوب”

این نوع بلاگ از موفقیت یک ویدیوی محبوب یوتیوب برای ساخت یک محتوای درخشان و قابل توجه استفاده می کند. ویدیو می تواند ویدیو شما باشد یا اگر مجوز داشته باشید، از ویدیوی شخص دیگری استفاده نمایید. برای ایجاد این نوع مقاله، اسکرین شات هایی از ویدیو در طول ویدیو بگیرید و زیر آن متنی در خصوص توضیح آن بخش از ویدیو درج کنید و در انتها کل ویدیو را قرار دهید. این روشی فوق العاده سریع و آسان برای تولید محتوای با ارزش و جذاب به واسطه درگیر کردن مخاطب با ویدیو است.

سخاوتمند باشید

یکی از ساده ترین راه های رشد بلاگ شما این است که سخاوتمندانه افراد دیگر را تبلیغ کنید، وقتی دیگران را تبلیغ می کنید، آنها نیز شما را تبلیغ می کنند. و این برای دو طرف سودمند است. به افراد با نفوذ در حوزه کاری خود لینک بدهید. همچنین می توانید از معرفی کسب و کارهای دیگری برای درس گرفتن از آن ها توسط خوانندگان خود استفاده کنید. در ادامه هشت راه برای ایجاد محتواهای سخاوتمندانه برای شما ارائه می دهم.

بلاگ ” تهیه پروفایل”

یک پروفایل و یا بیوگرافی در مورد یکی از افراد با نفوذ (اینفلوئنسر) در حوزه کاری خودتان بنویسید. اجباری به گرفتن اجازه از وی نیست ولی می توانید این کار را انجام دهید. پس از تهیه محتوای مربوطه از طریق ایمیل، تماس تلفنی و یا رسانه های اجتماعی لینک آن را برای وی ارسال نمایید. به این  ترتیب، وی فرصتی برای به اشتراک گذاشتن پست نهایی با مخاطبان خود داشته و آن ها را به سمت شما بازگشت می دهد.

بلاگ “جمع سپاری شده”

در این بلاگ، از سه و یا تعداد بیشتری از متخصصان حوزه کاری خودتان در مورد یک موضوع خاص سوال کنید و از آن ها بخواهید تا در قالب یک مطلب پاسخ شما را بدهند. به عنوان مثال، اگر دز حوزه تناسب اندام مشغول هستید، سعی کنید تا با مربیان حرفه ای ارتباط بگیرید و از آنها بخواهید از دید خودشان یکی از بهترین تمرینات هوازی خود را تشریح کنند. سپس پاسخ ها را در قالب یک مقاله گردآوری کنید. معمولا حجم محتوای تولید شده در این روش زیاده بود و گردآوری آن آسان است. نکته جالب اینکه این پست توسط بسیاری از افراد بانفوذ به اشراک گذاشته می شود. از سوی دیگر، این نوع بلاگ تعداد زیادی از فالوئرهای این اینفلئونسرها را به پست شما هدایت می کند. تجربه نشان داده است، زمانی که از ده اینفئلنسر هر کدام مطلبی حاوی 100 کلمه برای یک موضوع واحد برای شما ارسال کنند، در انتها یک بلاگ قدرتمند ساخته خواهد شد.

بلاگ “مصاحبه”

برای این نوع بلاگ، با اینفلوئنسرهای حوزه کاری و صنعت خودتان ارتباط بگیرید و سوالات خود را پیرامون یک حوزه خاص باز حرفه ای که در آن متخصص هستید بپرسید. حتی بانفوذترین افراد به طور شگفت انگیزی مایل به مصاحبه با شما هستند، حتی اگر مخاطب کوچکی برای بلاگ شما وجود داشته باشد. ساده ترین راه برای تهیه این محتوا مصاحبه ای از طریق فایل صوتی است تا برای شما ارسال کنند. مصاحبه های متنی زمان گیر بوده و مصاحبه های ویدیویی از لحاظ فنی با چالش های خاص خودش روبرو است. ولی از طریق صوت، می توانید مصاحبه را از طریق تلفن ضبط یا از ابزاری مانند اسکایپ استفاده کنید.

بلاگ “جمع آوری لینک”

در این روش محتواهای مفید را از منایع مختلف حمع آوری کنید و به آن ها لینک دهید. محتوایی به این مطالب اضافه نماییدو این محتواها می تواند خلاصه ای از کتابهای که در حوزه کاری خودتان مطالعه کرده اید و ارزش به اشتراک گذاری برای مخاطبانتان را دارند باشد. همچنین می توانید از ابزاری همانند buzzsumo برای پی بردن به اطلاعاتی که بیشترین میزان اشتراک گذاری را در رسانه های اجتماعی داشته استفاده نمایید م حتوایی راجع به آن ها تهینه نموده و به عنوان بلاگ در سایت خود قرار دهید. این بلاگ می تواند به صورت دوره ای مثلا هفتگی و یا ماهانه برای اعضا از طریق ایمیل ارسال شود.

بلاگ ” نقل و قول”

از آنجا که نقل و قول ها الهام بخش هستند و باعث تفکر می شوند، به همین دلیل به عنوان مقاله کارکردی عالی دارند. در این زمینه نقل و قول چندین اینفلوئنسر در حوزه کاری خودتان را با یک گرافیک حرفه ای آماده کنید و آن را به عنوان یک پست تدوین کنید و سعی کنید که آن ها را از این پست و یا بلاگ آگاه کنید.

بلاگ “بهترین پست وب”

همانند پست گردآوری منابع و یا لینکهای معتبر، این بلاگ می تواند بهترین محتواهای وب را بصورت دوره ای گردآوری کند که در این زمینه می توانید نام خود را در پشت انتخاب آن ها قرار دهید که از نظر شما و یا سردبیر شما بهترین بوده اند. در این محتوا می بایست دلیل انتخاب هر کدام را شرح دهید. این راه دیگری برای فرآهم آوردن ارزش برای مخاطبانتان است و می تواند باعث تبلیغ اینفلوئنسرهایی که می خواهید در آینده با آن ها کار کنید هم شود.

بلاگ “پست انتخابی هفته”

یکی دیگر از بهترین روش های انتخاب پست و بلاگ هفته است. این بلاگ می تواند حاوی بلاگ مورد علاقه شما، پادکست، ابزار یا موارد دیگر در هفته ای که گذشته باشد. محتوای آن معمولا نسبتا کوتاه است و مقاله، ابزار یا منابعی که در هفته گذشته از دید شما جالب بوده است را توصیف می کند.

بلاگ ” معرفی افراد اشخاص”

در این پست، شما توصبه می کنید که کدام کارشناسان یا مخاطبان کسب و کار را باید دنبال کنند. یا جمع آوری لیستی از افراد شاخص که در حوزه کاری مشخص، آن ها را توصیف کرده و لینک هایی را ارائه دهید که مخاطبان شما می توانند از طریق وب سایت، کانال های رسانه های اجتماعی، رویدادها و کتاب ها با آن ها ارتباط برقرار کنند.

سرگرم کردن مخاطبان با محتوا

هنگامی که مخاطبان با محتوایی روبرو می شوند که آن ها را سرگرم می کند، احتمالا آن را در کانال های رسانه های اجتماعی خود مانند فیس بوک و تویتر به اشتراک می گذارند. ایجاد سرگرمی محتوا ممکن است دشوار باشد، اما اگر بتوانید آن را انجام دهید، این می تواند نوع بسیار موثری از بلاگ باشد. در ادامه 5 پست بلاگ سرگرم کننده را تشریح می کنیم.

پست داستان

معمولا داستان ها جذاب هستند، به همین دلیل آنها می توانند پست های موثری در ایجاد بلاگ باشند. در این نوع بلاگ، شما داستانی را ارائه می دهید که مخاطب هدف شما را سرگرم می کند. پست های داستانی نباید دارای محتوای پیچیده باشد. به عنوان مثال، آگهی های بازرگانی، داستان های سرگرم کننده را در کمتراز 60 ثانیه تعریف می کنند.

پست طنزپردازانه

در پست طنزپردازانه از طریق حس شوخ طبعی باید موضوعات را بیش از حد بزرگ و یا طنز جلوه داد. معمولا این نوع محتوا با مسائل به روز مانند سیاست یا ورزش در ارتباطند. The Onion، روزنامه ای آنلاین و بهترین مثال در دنیا در این حوزه محسوب می شود که موضوعات روز آمریکا و جهان را از دید طنز نقد می کند.

پست کاریکاتور

در این روش مطلب خود را حول کاریکاتور متمرکز کنید که خواننده شما را می خنداند و در مورد مسائل و حوادث به فکر وا می دارد. انتشار این پستها به صورت سریالی تاثیرگذاری بالاتری و می توانید آن را به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه کنید.

پست ” نکته های خنده دار”

نکته های خنده دار (meme) بخش هایی از یک فیلم و یا خود تصویر هستند که با اضافه کردن محتوایی در کنار آن تبدیل محتوایی خنده دار شده و به سرعت در محیط اینترنت منتشر می شوند. این پست ها می توانند شبیه به پست های طنز یا کاریکاتوری باشند. در این پست می توانید تکه های خنده دار خود را ایجاد کرده و یا مجموعه هایی از آن ها را جمع آوری کرده و در قالب یک بلاگ منتشر کنید.

پست تقلیدی با هدف سرگرم کردن مخاطبان

در اینگونه پست شما می بایست محتوایی درست کنید که در آن به تقلید شخص مشهور، یا برنامه ای که در رسانه های معروف پخش شده و یا محصولی در حرفه خودتان با هدف سرگرم کردن مردم پبردازید. نکته ای که می بایست در نظر بگیرید این است که می بایست نقاط ضعف و یا قوت آن را بزرگنمایی کنید و در تولید محتوای خود این موضوع را در نظر بگیرید. مانند بعضی از برنامه های طنزی که در تلویزیون با تم تقلیدی پخش می شود.

سرمایه گذاری روی پست های زمان بندی شده

پست های زمان بندی شده، جزئیات و آخرین اطلاعات را در یک حوزه خاص را به اطلاع مخاطبان می رسانند. نکته مهم در این روش این است که می بایست به صورت زمان بندی شده و سر یک زمان مشخص محتوای مربوطه را منتشر کنید و اگر چنانچه در این مسیر موفق شوید کار بسیار ارزشمندی انجام داده اید. چراکه اطلاعاتی که می دهید جز اولین اطلاعات آن حوزه بوده و بسیار موثر خواهد بود. اگر تصور می کنید که اینگونه محتوا کار سختی است سعی کنید که اطلاعات را به صورت هفتگی و یا ماهانه منتشر کنید که برای جمع آوری اطلاعات زمان بیشتری در اختیار داشته باشید. در ادامه 5 روش موثر برای پست ها و بلاگ زمان بندی شده را ذکر می کنم که می تواند برایتان راهگشا باشد.

پست های نقد و بررسی

شما می توانید در یک حوزه مشخص همانند یک رویداد، محصول و یا خدمتی خاص به نقد و بررسی موضوعی بپردازید با در نظر گرفتن این نکته که این موضوع برای مخاطب هدف و صنعتی که در آن مشغول هستید جذاب باشد. نکته مهم اینکه بجای اینکه همه چیز را خوب و مثبت نشان دهید، سعی کنید که صادقانه به نقد و بررسی بپردازید.

پست نظر سنجی

برای ایجاد پست نظرسنجی، یک موضوع جالب یا پرطرفدار را انتخاب کرده و از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی یا جلسات شخصی مورد نظرسنجی قرار دهید و سپس نتایج را در یک پست بلاگ منتشر کنید.

پست خبری

همانند یک رسانه خبری، می توانید به انتشار و اطلاع رسانی وقایع بپردازید. به یاد داشته باشید که قرار نیست قواعد را بشکنید بلکه تنها به خبرها چشم اندازی اضافه کنید که برای مخاطبان سرگرم کننده و ارزشمند باشد.

پست پیش بینی گرایشها

برخی از تولیدکنندگان محتوا توانایی پیش بینی ترندها و گرایشها را در یک حوزه خاص دارند. اگر شما مفسر روندها هستید، پس تهایی را در بلاگتان ایجاد کنید و ترند پیش بینی شده تان را محبوب کنید.

پست موضوعی

موضوعاتی که روی مخاطبانتان تاثیرگذار است که انتخاب کرده و برای آن ها محتوا تولید کنید. البته با شرط اینکه در یک زمان مشخص انتشار یافته و همچنین به مخاطبان شما ارتباط داشته باشند.

چهره انسانی به کسب و کار خود بدهید

سعی کنید چهره انسانی به برند خود بدهید تا مخاطب احساس مواجعه با یک هویت تجاری نداشته باشد. سعی کنید تا افرادی که در کسب و کار شما می کنند را نشان دهید و همچنین شخصیت برند خود را برای مخاطبان آشکار کنید. با 6 تکنیک در ادامه می توانید در به کسب و کار خود استفاده کنید.

پست الهام بخش

به عنوان یکی از موثرترین انواع محتوا در وب، محتواهایی است که نه جنبه اطلاعی راسنی دارند و نه جنبه سرگرم کننه بودن، بلکه آن ها به راحتی جنبه الهام بخشی دارند. حوزه تناسب اندازم و سلامت اغلب از این روش استفاده می کنند. پست های الهام بخش می توانند از قالب پست داستانی، پست پروفایل یا پست نقل و قول استفاده کنند.

پست مربوط به تعطیلات

برخی از بلاگ ها سایت ها و شبک های اجتماعی در تعطیلات معروف غیرفعال هستند و این دقیقا برعکس روش درست آن است. تعطیلات یک راه عالی برای نمایش چهره انسانی شرکت شما است. از این فرصت برای نشان دادن ارادت به مخاطبان از طریق خواستن آرزوهای خوب برای آن ها استفاده کنید، همانطور که در مجله Country Living در مقاله مربوط به طرز تهیه هالووین خود، انجام داده بود. همچنین می توانید در پست تعطیلات خلاق باشید. مجبور نیستید تنها تعطیلات مهم را شناسایی کنید.

پست انداختن سپر دفاعی

در این پست، نویسنده درباره یک لحظه خاص از گذشته خود صحبت می کند. برخی از بهترین محتوا در وب سایت خالق محتوایی ایجاد می شوند که سپر دفاعی خود را به زمین انداخته و با ارائه تجربه ای عمیق و شخصی از زندگی خود با مخاطبان ارتباط برقرار می کند و این دقیقا همان محتواهایی هستند که می توانند با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.

پست پشت صحنه ها

مردم دوست دارند پشت صحنه ها را نگاه کنند و ببینند که یک کار در پشت صحنه چطور انجام می شود. اگر دنبال کنندگان وفاداری دارید، بسیاری از آنها می خواهند ببینند که در پشت صحنه کار شما چه می گذرد. محتوا را در خول این ایده ایجاد کنید. می توانید یک روز از زندگی یکی از مدیران خود را نشان دهید و یا پشت صحنه کسب و کار خود را با همین ویدیوی یک روز از زندگی یکی از مدیران تلفیق کنید. در این پست، تصاویر و ویدیوهایی را ارائه دهید که تاثیر مطالب نوشتاری شما را افزایش دهد.

پست خارج از موضوع

در این قسمت، بر اهمیت مرتبط بودن پستها با مخاطبان هدف تمرکز داریم. از سوی دیگر با فرض درست دانشتن این ایده که هر توجهی توجه خوب محسوب می شود شما ممکن است پستی ایجاد کنید که کاملا با محتواهای معمول شما متفاوت باشد. این حرکت می تواند خطرناک باشد، اما اگر دنبال کنندگان وفاداری دارید که به محتواهای شما عادت کرده اند این نوع پست می تواند آن ها را شگفت زده نموده و پاسخ گسترده ای برای آن دریافت کنید.

پست انتقادی

پستهای انتقادی چهره انسانی بلاگ شما را در قالب شور و هیجان و با عصبانیت شما نسبت به موضوع خاصی نشان می دهند. در هر صورت این نوع پستها برای هر شخصی نیست و بلاگ و مخاطب مناسب به آن پاسخ مناسب خواهند داد. به همین دلیل باید شرایط و موقعیت خودتان را بسنجید و بعد اقدام کنید.

پست های تبیلغاتی

برخی از سازمان ها از محتوای خود را به جهت تبلیغات استفاده می کنند، یعنی بلاگ به وضوح، محصولات و خدمات شرکت را به فروش می رساند. اگرچه این نوع بلاگ ممکن است از دید مخاطبان در برخی از صنایع محتوایی تحمیلی محسوب شود ولی در عین حال می تواند برخی از شرکتها به درستی کار کند. در این بخش به 8 مورد از محتوای بلاگ تبلیغاتی اشاره خواهیم کرد.

پست مقایسه ای

همانطور که از نام آن مشخص است پست مقایسه ای، مطلبی است که ویژگی ها و مزایای محصول شما را با راه حل های رقبا محاسبه می کند. برای دستیابی به بهترین نتیجه و ایجاد اعتماد به مواردی هم اشاره کنید که محصول و یا خدمت شما نمی تواند به طور ایده آل نیاز مخاطبان را برطرف نماید.

پست تشریح پروژه

همانند پست پشت صحنه، پست نمایش پروژه توضیح می دهد که چگونه شرکت یک پروژه را تکمیل می کند. از این بلاگ جهت تشریح اجرای یک پروژه انجام شده و یا در حال اجرا استفاده نمایید. جزئیات فرآیندها و استراتژی اجرای پروژه، و در صورت امکان، نتایج را به اشتراک بگذارید.

پست گزارش درآمدی

در پست گزارش درآمد، دفاتر را باز کنید و به مخاطبان خود لیست درآمدی شرکت و مجموعه خود را نشان دهید. دقیقا نشان دهید که چه مقدار درآمد داشته اید و از چه کانالهایی این درآمدها ایجاد شده اند و از همه مهمتر به درسهایی که در این مسیر یاد گرفته اید اشاره کنید. این نوع شفافیت باعث ایجاد اعتماد مخاطبان می شود.

پست مربوط به اتفاقات اخیر در شرکت

در این پست شما درصدد نشان دادن اتفاقات و رویدادهای اخیر در سازمان خود هستید که این موارد می تواند شامل استخدام کارکنان جدید، خریدهای جدید، قراردادهای بزرگ یا تغییرات دیگر در شرکت خود باشد. این پست هم همانند پست گزارش درآمدی یک راه عالی برای ایجاد اعتماد در برابر مخاطبان محسوب می شود.

پست به روزرسانی محصولات جدید

همانند پست مربوط به اتفاقات اخیر در شرکت، پست به روزرسانی محصولات جدید، در خصوص ورود محصولات و یا خدمات و یا نسخه های جدید آن ها به مخطابان شما اطلاع می دهد. اگر چنانچه طرفداران دو آتشه داشته باشید بدون شک با انتشار این پست از واکنسش آن ها شگفت زدخه خواهید شد و تجربه خوبی خواهد داشت.

پست ارائه مطلب توسط کارکنان

در این پست می توانید ارائه های افراد داخل سازمان خود را که حاوی اطلاعات ارزشمندی برای مخاطبان شما است منتشر کنید. فراموش نکنید که ویدیویی از این ارائه را نیز همراه با این متن منتشر کنید و همچنین اسلاید مربوط به آن را نیز در اختیار مخاطبان قرار دهید تا بتوانند گام به گام با ارائه همراه شوند.

پست بهترین مطلب

برخلاف پست بهترین که پیش از این توضیح دادم، در اینجا شما بلاگی ایجاد می کنید که لینک های محبوب ترین پست های بلاگ شما را در طی یک دوره زمانی منتشر می کند. در این پست شما به بهترین پست های مربوط به یک بازه زمانی مشخص اشاره کرده ولینکهای مربوط به آن ها را در آن منتشر می کنید. ملاک انتخاب این پست ها می تواند، میزان ترافیک ارگانیک ایجاد کند و یا حجم نظرات مثبت مخاطبان در زمان انشتار آن ها باشد.

پست مربوط به محصولات و خدمات

در این پست محتوایی ایجاد می کند که کمک می کند مشتریان با استفاده از محصولات و خدمات شما به واسطه نکات آموزشی و نحوه استفاده از آن ها موفق تر شوند. این نوع پستها علاوه بر خاصیت تبلیغاتی به عنوان بلاگی مناسب و هدفمند شناخته می شود. در عین حال این بلاگ قابلیت تبدیل مشتریان بالقوه به مشتری نهایی را هم دارد.

آشوب به پا کردن با محتوا

آشوب به پا کردن با محتوا

برای رسیدن به این هدف چنانچه برند شما توانایی سازگاری با این استراتژی را دارد می توانید مطالب بحث برانگیزی را در بین مخاطبان خود مطرح کنید. نکته جالب اینکه هیچ مطلبی به اندازه پست های بحث برانگیز از خاصیت ویروسی شدن (اشتراک گذاری همه گیر) برخوردار نیست. در اینجا نکته مهم این است که آیا شخصیت برند شما با این نوع پستها هماهنگ است یا خیر؟ در این بخش 6 راه برای ایجاد پستهای بحث برانگیز ارائه میکینم.

پست بررسی پیامدهای رویداد یک اتفاق

این نوع پست درباره حوادث و رویدادها و پیامدهای بالقوه احتمالی است. موفقیت این نوع پست ها بر پایه توانایی شما برای انتخاب درست آن رویداد و پیامدهای پیشنهادی تان است.

پست قابل بحث مناظره

بسیاری از مردم از بحث کردن لذت می برند. با استفاده از این پست، به عنوان یک طرف ماجرا به دفاع از عقیده خود می پردازید و همچنین می توانید نظر فرد دیگری که مخالف نظر شما است و در طرف دیگر ماجرا قرار دارد را در پست بیاورید.

پست حمله ای

در این پست شما یک بحث چالشی را انتخاب می کنید و موضوع را از یک شخص و یا سازمان مربوطه شروع نموده و از مخاطبان خود می خواهید تا نظر خودشان را در این مورد بدهند با این وضعیت حجم زیادی از توجه را به موضوع خود معطوف می کنید. مراقب باشید چراکه در خلال چرخش و اشتراک گذاری این پست در بین مخاطبین دشمنانی پیدا خواهند شد. از سوی دیگر اگر مسیر به درستی اجرا شود نتیجه آن ایجاد یک سری مخاطبان دو آتشه برای شما خواهد بود.

پست پیش بینی

پیش بینی را نسبت به یک موضوع یا وضعیت خاص در قالب یک پست بیان کنید. اگر این مسیر درست طی شود می تواند پاسخ ها و نتایج خوبی برای شما به همراه داشته باشد.

پست واکنشی

از بلاگ خود برای واکنش به محتوای ایجاد شده توسط شخص دیگری استفاده کنید. محتوایی که راجع به آن می نویسید، ممکن است یک بلاگ، کتاب یا یک ارائه فرد دیگری باشد. نظر خود را درباره این موضوع پست کنید.

پست واکنشی به الحاق منبع

در این پست، محتوایی مانند ویدیو، یک فایل ارائه، یا اینفوگرافی را در آن قرار داده و سپس واکنش و نظر خود را راجع به آن می نویسید. شما می توانید فیلم ها را از یوتیوب، ارائه ها از SlideShare و اینفوگرافی را از Visual.ly استارخ کرده و ترجمه کنید و خودتان به زبان فارسی طراحی کنید ای خودتان اینفوگرافی طراحی کنید. اگرچه این پست شبیه به پست واکنشی است ولی محتوای شما در این نوع پست، ممکن است به اندازه پست واکنشی نباشد.

با یک مقدمه سریع آغاز کنید تا صحنه آماده شود. سپس واکنش خود را در زیر منبع قرار دهید. عنواین این پست ها معمولا از عنوان خود ویدیو می گیرند. برای انتخاب ویدیو و محتوا به دنبال آن مواردی بروید که بازدید زیادی داشته اند یا در شبکه های اجتماعی ویروسی شده اند و یا نظرات زیادی دریافت کرده اند. سپس واکنش خود را نسبت به آن بنویسید. این روشی مفید و موثر برای دریافت پاسخهای مثبت به محتوای شما است.

درگیری مخاطب با محتوا

بدون شک ایجاد محتوایی که بتواند مخاطب را درگیر کند ارزشمند است. اگرچه درگیری مخاطبان با پست لزوما هدف نهایی نیست، ولی نمی توان قدرت درگیر کردن مخاطب با پستها را نادیده گرفت. در این بخش به 6 روش ایجاد محتوای درگیر کننده مخاطب اشاره می کنم.

پست سوال

مشابه سوالات متداول FAQ این پست در خصوص پاسخ به سوالاتی است که در بخش نظرات، رسانه های اجتماعی، از طریق ایمیل و یا به صورت حضوری پرسیده می شود با این تفاوت که برعکس سوالات متداول که تکرار سوالات زیاد است این پست به سوالاتی جواب می دهد که خیلی توسط مخاطبان پرسیده نشده، ولی می تواند موضوع مناسب برای ایجاد یک مطلب و یا مقاله باشد.

پست پاسخ

از این پست پاسخ به عنوان خواهر پست سوال یاد می کنند. در این نوع پست، به سادگی سوالی را مطرح کرده و اجازه می دهید که مخاطبان در بخش نظرات به آن پاسخ دهند. این نوع پست ها به طور کلی بسیار کوتاه هستند و به مخاطبان اجازه می دهد که پاسخ خودشان را در بخش نظرات منتشر کنند. این پست زمانی که مخاطبان وفادار به شدت خوب عمل می کند و ایجاد محتوای جالب با حجم زیاد خواهد بود.

پست چالشی

از این پست برای به چالش کشیدن مخاطبان خود استفاده کنید. این پست با بروزرسانی های سریالی و همچنین نشان دادن شرکت کننده هایی که در حین چالش موفق شده اند می تواند بسیار موثر عمل کند.

پست مشخص کردن پروژه و یا مشتری

در این نوع پست مشتری و یا پروژه ای که در حال کار هستید را به تصویر بکشید. اگرچه این نوع محتوا در زمره محتواهای تبلیغاتی ولی در عین حال توانایی درگیرکردن مخاطب را نیز دارد.

پست محتوای رایگان

در این پست شما محتوایی را به صورت رایگان در اختیار خواننده قرار می دهید. به عنوان مثال می توانید محتوای دانلودی، یک گزارش مطالعه موردی یا یکی از محصولات یا خدمات خود را به رایگان به مخاطب خود هدیه کنید و پست را حول این محتوا بنویسید.

پست مسابقه

درا ین پست برگزاری یک مسابقه را اعلام نمایید و سپس قوانین شرکت در آن را فهرست کنید و نحوه شرکت در آن را توضیح دهید. پست رقابتی می تواند به خوبی به عنوان یک پست سریالی عمل نموده و یا بروزرسانی های نتایج مسابقه مخاطبان را به خوبی درگیر نماید.

افزایش ایده های تولید محتوا

اکنون می توانید از 57 ایده پست بلاگ استفاده کنید و همچنین می توانید ایده های مربوط به پست ها را در چهار روش مختلف ارائه دهید که در این صورت این 57 ایده به 228 ایده تولید محتوا خواهند رسید:

  • متن: مقالات متنی، فرم سنتی هستند که بلاگرها در نظر می گیرند، و هنوز هم رایج ترین قالب برای ارائه محتوا در وب هستند.
  • تصاویر: محتوا تنها می تواند به شکل تصاویر ظاهر شوند. شما می توانید پست های تصویری را از طریق اینفوگرافی ها، کارتون ها، اشکال، نمودارها، گراف ها یا عکس ها منتشر کنید.
  • ویدئو: می توانید پست های ویدئویی بلاگ را به روش های مختلف منتشر کنید. از جمله، به سبک ارائه و یا با استفاده از سبک مصاحبه معروف که د آن تنها سر و شانه فرد در دوربین قابل مشاهده است.
  • صوتی: ارسال پست های صوتی از طریق پادکست یا به سادگی که با قرار دادن پخش کننده صوتی در صفحه وب قابل انتشار و پخش است.

این 57 ایده برای تولید محتوا با چهار نوع فرمت آن، ایجاد محتوای بلاگ آن را آسان می کنند. به سادگی، ایده پست بلاگ (مانند سریال، مصاحبه، چه – اگر یا چیز دیگری) را انتخاب کرده و سپس تصمیم بگیرید که بهترین فرمت انتشار آن (متن، تصاویر، ویدیو یا صدا) چیست. به عوان مثال، ممکن است پست سوالات متداول ارسال شده از طریق ویدیو را انتخاب کنید. یا ممکن است پست دنبال کننده را از طریق پست را از طریق تصویر انتخاب کنید. با استفاده از این لیست، 228 ایده بلاگ، دیگر هرگز برای تولید محتوا دچار کمبود نخواهید شد.

تولید محتوای بی نظیر بدون دردسر

ایجاد محتویاتی که مردم واقعا دوست دارند و به اشتراک گذاری آنها، کار بسیار زیادی را می طلبد، این در حالی است که رسیدن به ایده درست، تنها نیمی از مساله است. نوشتن مطالب زمان زیادی طول می کشد. در این بخش، چند روش چگونگی تولید محتوا باکیفیت بالا را بسیار سریع بیاموزید. همانطور که در بالا اشاره کردیم، با ایده های ساخت محتوا شامل پست جمع آوری و لینک های مفید، پست واکنشی با الحاق منبع، و جمع سپاری منابع را آشنا شدید. در ادامه به بررسی دقیق تر و دلیل موثربودن و سادگی این 3 نوع تولید محتوا می پردازم.

گردآوری و یکپارچه سازی محتوا

پست جمع آوری لینک های معتبر و مفید شامل گردآوری اطلاعات از منابع مختلف و یکپارچه سازی آنها باهم در یک مقاله است. محتوایی که جمع می کنید نباید توسط شما یا سازمان شما تولید شوند. جمع آوری لینک به خوبی به عنوان یک لیست کار می کند و روشی بسیار آسار و موثر برای ارائه محتوا است. به عنوان مثال، یک بلاگر غذا ممکن است بیرون برود و دستورالعمل های یک غذای دریایی را برای مقاله ای جمع آوری کند. تمام دستور پخت ها نباید توسط شخص بلاگر تهیه شده باشد، بلکه می توانند از سراسر وب جمع آوری شوند. بنابراین نویسنده هر دستور غذا را فهرست می کند، و توضیح می دهد که چرا هر دستور پخت ارزشمند است و هر کدام را به منبع اصلی لینک می دهد.

مزیت جمع آوری لینک، این است که شما مجبور نیستید محتوای خودتان را ایجاد کنید. در این مثال هیچکدام از دستور پخت های یک غذای دریایی توسط خودتان نوشته نمی شود. بنابراین می توانید خیلی سریعتر از آنکه فکر می کنید، تمام مطلب خود را ایجاد کنید. همچنین خوانندگان درک می کنند که تحقیقی را برای آنها انجام داده اید و از این بابت با محتوای شما اراتباط برقرار نموده و به دلیل کامل بودن آن به احتمال زیاد این صفحه را بوک مارک (نشانه گذاری) تا برای بعد هم به شما سر بزنند.

کاری که می بایست انجام دهید پیدا کردن منابع مفید است چراکه ضعف اطلاعاتی و محتوایی به برند شما آسیب می زند و به همین دلیل می بایست در انتخاب منابع دقت عمل به خرج دهید. به طور معمول، پست های جمع آوری لینک دارای متن های سنگین نیستند و توصیف مختصری را قبل از اینکه به منبع لینک شوند به مخاطب ارائه می کنند. اگر چنانچه محتوای مطلب کم بود می توانید از عکس های استفاده شده در منبع نیز استفاده کنید تا هم به محتوای مطلب را اضافه کنید و هم جذابیت بصری به محتوای خود را افزایش دهید.

با عنوان دهی جذاب، مخاطب را به خواندن تحریک کنید

اگر عنوان مقاله شما ضعیف باشد هیچکس تحریک و تهییج به خواندن مطلب شما نمی شود. زمان را صرف ایجاد عنوانی کنید که مزیت خواندن مطلب را برای مخاطب آشکار می کند.

موضوع خود را معرفی کنید

موضوع پست را به سرعت معرفی کنید و توضیح دهید که چرا مردم باید آن را بخوانند و مزایایی که می توانند از آن بهره مند شوند را شرح دهید. مقدمه شما نباید پیچیده باشد چراکه در این صورت خواننده را به مقالات دیگری ارجاع می دهید که در آن ها مطلب بطور کامل و ساده توضیح داده شده است.

بدنه مطلب را بنویسید

بدنه این پست اغلب ساده است و فقط به یک خلاصه مختصر و مفید از هر منبعی که محتوا را جمع آوری کرده اید، نیاز دارد. فراموش نکنید که محتوا شامل تصویر باشد و مطمئن شوید که به هر منبع که از آن مطالب خود را جمع آوری کرده اید، لینک دهید. عدد جادویی برای تعداد منابع وجود ندارد، اما هرچه منابع بیشتر باشد محتوای شما با عملکرد بهتری همراه خواهد بود.

جمع سپاری محتوا

پست جمع سپاری شده یکی دیگر از روشهای سریع و جذاب برای تولید محتوا محسوب می شود. در این پست، سه یا از چند متخصص را کمک گرفته و آنها را درخواست می کنید تا به سوالات شما پاسخ می دهند. سپس پاسخ ها را با یک پست در یک پست جمع آوری می کنید. به عنوان مثال، پست شما ممکن است درباره ابزارهای رسانه های اجتماعی باشد. می توانید با متخصصان تماس بگیرید و از آن ها بخواهید که ابزار رسانه های اجتماعی مورد علاقه شان را معرفی کنند و به طور مختصر دلیل آن را توضیح دهند. سپس به طور خلاصه، پست را معرفی کرده و سوال خود را قبل از بیان پاسخ متخصص مطرح کنید. این رویکرد یک پست بسیار ارزشمند را ایجاد می کند چراکه از لحاظ ارزشی اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطانتان ایجاد می کند.

عنوان را بنویسید

عنوان می تواند سوالی باشد که از کارشناسان می پرسید و می توانید تعداد کارشناسان برجسته در مقاله را مشخص کنید، از جمله “تمرینات قلب و عروق مورد توجه 9 مربی ورزش جستمانی”.

مقدمه را بنویسید

لازم نیست مقدمه در پست جمع سپاری طولانی باشد. مقدمه ای کوتاه برای توضیحی اجمالی و سپس سوال مطرح شده از کارشناس به عنوان مقدمه این پست کافی است.

مطالب مرتبط:

آموزش کانوا

آموزش تولید محتوای متنی

آموزش مقاله نویسی در سایت 

 

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا