آموزش دیجیتال مارکتینگ

وقتی صحبت بازاریابی به میان می آید، این شما نیستید که تعیین کنید چگونه بازاریابی را انجام دهید بلکه این مشتریان شما هستند که تعیین می‌کنند چه کاری را انجام دهید، البته اگر کسب و کار پویایی هستید و به روز هستید خواسته‌ی آنها را درک خواهید کرد.

آموزش دیجیتال مارکتینگ

همانطور که میدانیم، امروزه با وجود اینترنت و شبکه های اجتماعی و گوگل دیگر مردم کمتر به روش سنتی عمل میکنند، برای مثال برای خرید یک هندزفری تریج میدهند وب سایت های موجود در اینترنت را جستجو کنند و به راحتی مقایسه ی قیمت بکنند، نظرات دیگر کسانی را که از آن محصول خریداری کرده اند بخوانند، رفته رفته تعداد افرادی که به بازار میرفتند و مغازه به مغازه میگشتند و خرید خود را انجام میدادند کمتر و کمتر میشود. به همین دلیل بود که پای بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ به میان آمد، کسب و کارها این کمبود را احساس کردند که نیاز به حضور خود در فضای مجازی دارند.

دیجیتال مارکتینگ آنقدر گسترده است که نمی توان با چند خط آن را توضیح داد، اصطلاح دیجیتال مارکتینگ به معنای تبلیغات و بازاریابی محصول و خدمات کسب و کارها در محیط های دیجیتال و اینترنتی است. انقلابی که در اینترنت و موبایل بوجود آمد باعث این تغییر روند در بازاریابی سنتی به دیجیتال شده است و باعث تولد دیجیتال مارکتینگ شده است. اگر بخواهیم مهم ترین کانال های دیجیتال مارکتینگ را نام ببریم می توانیم به اینترنت، موتورهای جستجو (بخصوص گوگل)، شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن موبایل و دیگر موارد اشاره کرد.

به طور خلاصه؛ اگر از اینترنت در استراتژی های تبلیغات فروش و بازاریابی خود استفاده کنیم در واقع همان دیجیتال مارکتینگ میباشد. بسیاری از مراجع میگویند که، تولد دیجیتال مارکتینگ در سال 1971 بوده است، زمانی که اولین ایمیل ارسال شد. اصطلاح “بازاریابی دیجیتال” برای اولین بار در سال 1990 رایج شد، در حالی که اولین آگهی تبلیغات کلیکی در سال 1994 منتشر شد. و بدین ترتیب پایه های دیجیتال مارکتینگ بنا گردید. البته بدین معنا نیست که شما چندین دهه از بازار دیجیتال عقب مانده اید. زیرا شما می توانید با استراتژی های دیجیتال مارکتینگ کسب و کار خود را گسترش دهید و تفاوت ایجاد کنید.

مقالات آموزش دیجیتال مارکتینگ

اسکرول به بالا