آموزش مقاله نویسی در سایت بصورت کامل و حرفه ای

آموزش مقاله نویسی در سایت بصورت کامل و حرفه ای - سئو طلوع

اگر می خواهید بصورت حرفه ای در سایت خود مقاله منتشر کنید یا حتی در سایت دیگران با موضوعات مختلف یا به دنبال پیدا کردن کار تولید محتوا هستید، این مقاله آموزشی در سئو طلوع مناسب شما می باشد.

موضوع بلاگ نویسی نیازمند بحث عمیقی است. بلاگ نویسی یکی از قدرتمندترین و متنوع ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در دسترس شماست. شما می توانید بلاگ مانند خآن های شامل هر نوع محتوا از جمله متن، گرافیک، صوت و تصویر بدانید. اگرچه بلاگ از لحاظ کاربردی، فقط ابزاری است که به شما کمک می کند صفحات مشخصی از وب سایت خود را مدیریت کنید.

قدرت بلاگ به خوبی اجرا شده یک کسب و کار، در قابلیت آن به منظور ایجاد آگاهی برای شرکت، برندها، کارمندان اداری رابطه مستقیم (در تماس) با مشتری، محصولات و خدمات شما است. وقتی بلاگ کسب و کار به درستی تهیه شود، به بخش حیاتی (اساسی) ترکیب بازاریابی شما تبدیل می شود. اگرچه در صورتی که بلاگ کسب به شیوه نامناسب تهیه شود، می تواند به امری آشفته کننده و وقت گیر تبدیل شود که در برابر تلاش شما هیچ بازدهی نخواهد داشت.

اگرچه باید همیشه سفر مشتری را در ذهن داشته باشید، هدف اصلی بلاگ کسب و شما جذب مشتری احتمالی آگاه است که در نهایت به مشتریان راغب و فروش تبدیل شود. اگرچه در دیگر قسمت های محتوا، ارائه پیشنهاد، تخفیف درخواستی، ویژه و بسیار زیاد در محتوای شما اهمیت اساسی دارد، هدف بلاگ تبدیل فوری مشتری احتمالی به مشتری راغب یا خریدار نیست.

در این مقاله آموزشی در سئو طلوع، استراتژی هایی در خصوص مقاله نویسی موفق در کسب و کار ارائه می کنم و شما را به سمت استفاده از ابزارهای موثر برای ایده های بلاگ نویسی می بریم. به شما می گویم تا چگونه تولیدکنندگان محتوا را بیابید و با آن ها کار کنید تا بلاگ خود را متنوع و جالب نگه دارید و به شما کمک می کنم عنواین موثر برای مقالات بلاگ خود را با طوفان فکری تهیه کنید.

تعیین فرآیند نشر مطلب (بلاگ)

برای تهیه بلاگی که بر حد سودآوری تاثیر بگذارد، نیازمند یک فرآیند هستید. بلاگ کسب و کار ناموفق در برنامه ریزی با شکست مواجه می شود. کنارهم گذاشتن فرآیند انتشار بلاگ به شما کمک می کند موارد زیر را به انجام برسانید:

  • تنظیم مناسب جنبه هایی از بلاگ مانند سبک، لحن، موضوعات، پیشنهادات و واسطه ها
  • برنامه ریزی محتوا و شناسایی شکاف های محتوایی در عین توجه به آنچه که مخاطب شما می خواهد درباره اش بنویسید
  • حداکثر کردن تاثیر فوری و بلندمدت آن، به عنوان یک منبع

فرآیند نشر بلاگ باید شامل روش ایجاد ایده های پست بلاگ، استفاده از بخش های محتوایی برای برنامه ریزی سازگار، یافتن و کار با سازندگان محتوا، ویرایش محتوا و نشر محتوای جدید باشد

الهام گرفتن از آواتار مشتری خودتان

فرآیند آواتار مشتری منبع اطلاعات بزرگی برای طوفان فکری ایده های پست بلاگ است. باید کدام پست های بلاگ، ویدیو، پادکست ها و مانند آن را تهیه کنید تا آواتار خود را جذاب کرده و تغییر دهید؟ با بررسی پنج مولفه زیر در آواتار خود شروع کنید:

  • اهداف و ارزش ها: آواتار سعی می کند به چه چیزی برسد؟ کدام ارزش ها را با ارزش می داند؟
  • منابع اطلاعات: آواتار کدام کتاب ها، مجلات، بلاگ ها و سایر نشریات را منبع اطلاعات می داند؟
  • جمعیت شناسی: سن، جنسیت و وضعیت تاهل آواتارها چطور است؟
  • چالش ها و نقاط حساس: چه چیزی آواتار را از رسیدن به اهدافش باز می دارد؟
  • مخالفت ها: ممکن است آواتار به چه دلیلی محصول یا خدمات شما را خریداری نکند؟

هریک از سوالات درباره آواتار خود را پاسخ دهید و از آن پاسخ ها جهت طوفان فکری ایده های محتوایی استفاده کنید. از اطلاعاتی که درباره بازار هدف می دانید استفاده کنید تا محتوایی ایجاد کنید که مشکل آواتار شما را حل کند. به مکالمه هایی وارد شوید، در جهت اهدافش صحبت کنید و مستقیما با مخالفت هایش روبرو شوید.

در BuzzSumo جستجو کنید

BuzzSumo - seotolu

buzzsumo ابزار آنلاینی است که به شما اجازه تحلیل میزان اثربخشی محتوا درباره یک موضوع در رسانه های اجتماعی را می دهد.تعداد رسانه های اجتماعی که یک پست بلاگ به اشتراک می گذارند نشانه خوبی از محتوایی است که مخاطب به آن علاقه دارد. موضوعاتی که بیشترین توجه رسانه های اجتماعی را به خود جلب می کنند آن موضوعاتی هستند که باید در بلاگ خود به آن ها توجه کنید.

با جستجوی کلمات کلیدی و عباراتی شروع کنید که احتمال دارد مخاطب شما در جستجوی آنها باشد. با استفاده از ابزار Buzzsumo نوع محتوایی که در جستجویش هستید را تنظیم کنید. می توانید از بین این گروه ها انتخاب کنید:مقالات، اینفورگرافی ها، پست های میهمان، جایزه های رایگان، مصاحبه ها و ویدیوها. buzzsumo به شما اجازه می دهد بازه تاریخی محتوای مورد جستجو را تنظیم کنید، بنابراین اگر در جستجوی محتوایی هستید که اخیرا همهمه به پا کرده است یا محتوایی که در سال اخیر منتشر شده است، گزینه های زیادی برای شما روی میز است.

آیا درصد عملکرد محتوایی رقیبتان را دارید؟ در دامنه اینترنتی اش تایپ کنید تا همه محتواهایش را ترتیب محبوبیت اجتماعی ببینید. اگر می خواهید بدانید افرادی که در صنعت شما تحسین شده هستند چه چیزی را به درستی انجام می دهند، اسم آن ها را جستجو کنید و buzzsumo محبوبترین آن ها را تهبه می کند.

داده خود را نظارت کنید

بلاگ نویس توانا پاسخ مخاطبین به محتوا را با نظارت نقاط داده کنترل می کند. این نقاط داده به شما کمک می کند تعین کنید باید در آینده چه چیزی را بیشتر تولید کنید.

گوگل آنالیتیکس ابزار رایگانی است که به شما اجازه می دهد داده هایی درباره اینکه بازیدکنندگان چطور از وب سایت شما استفاده می کنند را مشاهده کنید. از گوگل آنالیتیکس  به جهت تعیین بهترین پست بلاگ در ایجاد ترافیک، بیشترین میزان صرف شده مخاطب روی هر پست و همچنین آگاهی از کانال های ورودی ترافیک استفاده می شود. (برای مثال توئیتر، گوگل و ایمیل).

باید به تعداد سهم های اجتماعی در هر پست بلاگ خود توجه کنید. اگر از سیستم مدیریت محتوا مثل WordPress یا Squarespace استفاده می کنید، می توانید کلیدهای به اشتراک گذاری اجتماعی را نصب کنید که به بازدیدکنندگان بلاگ اجازه می دهید به سادگی محتوای شما را با شبکه خود در سایت هایی مثل توئیتر، قیس بوک، پینترست به اشتراک بگذارند.

بلاگ نویس داده گرا می تواند منبع الهام را پیدا کنتد و محتوایی بسازد که پست های با سهم اشتراک گذاری بالا در رسانه های اجتماعی را بیشتر تولید نماید. و در نهایت وقتی محتوای خود را از طریق خبرنامه ایمیلی توزیع می کنید، به نرخ بازکردن و کلیک روی لینک ها در هر ایمیلی توجه کنید. محتوایی که مورد علاقه مخاطب شما باشد، درصد نسبتا بالاتر بازکردن و کلیک را نسبت به محتوایی دارد که مخاطبتان غیرجذاب می داند.

از اطلاعات حاصل از منابع داده داخلی خود برای تجسم تقویم محتوایی خود، اولویت دهی اینکه داده ها درباره علایق مخاطبین شما چه می گوید، استفاده کنید.

ایجاد بخش های محتوایی

بلاگ نباید خود را هفته ای به هفته دیگر و ماهی به ماه دیگر، تغییر ساختار داشته باشد. اگر ساختار قابل پیش بینی در انواع محتوای خود ایجاد کنید، هم شما و هم مخاطبانتان می توانید ارزش بیشتری کسب کنید. برای ارائه ساختار قابل پیش بینی باید بخش های تفکیک شده ای از محتوا را ایجاد کنید. بخش محتوا فرمت پست بلاگی است که در زمانبندی تعیین شده تکرار می شود و سبک الگوی مشابهی را دنبال می کند.

خواسته یا ناخواسته با بخش های محتوایی آشنا هستید. رادیو، تلویزیون و رسانه های چاپی در دهه هاست از بخش ها استفاده می کنند. برای مثال، بخش مقاله سردبیر جز اصلی صنعت روزانه است که هر روز ارائه می شود. Buzzfeed، وب سایت خبر و سرگرمی اجتماعی آنلاین، پست روزآن های با عنوان مردم همین الان در حال خریداری و این اجناس در آمازون هستند دارد.

بخش ها به دلایل متنوع قطعات عالی در تقویم شما هستند. یک دلیل آن است که می توانید نویسندگان خارجی را بصورت پیوسته در بلاگ خود داشته باشید. دلیل دیگرش این است که به سادگی قابل تکرار هستند و سریعا قابل مصرفند چراکه فرمت همیشه یکسان است. مخاطب شما آنها را می شناسد و وقتی انتشارش را در طول زمان ادامه دهید، همیشه انتظار آن را دارد و با این روش، ارزش دائمی برای افراد مهیا می شود.

کار با تولیدکنندگان محتوا

جهت رشد بلاگ خود به تیمی از نویسندگان نیاز خواهید داشت. نویسنده خارجی کسی است که با برند شما در ارتباط نیست و برای بلاگ دارایی محتوایی تهیه می کند. این دارایی محتوایی معمولا مقالات کتبی هستند، اما می توان محتوا را از فایل های صوتی، تصویری و تصاویر نیز برای بلاگ تهیه کرد. کسب و کار باکیفیت خارج از سازندگان محتوا، بازه ای از دیدگاه را به بلاگ می دهد و می تواند به شما کمک کند به بلاگ خود اعتبار و قابلیت دسترسی بدهید.

این موضوع زمانی خودش را بیش از پیش آشکار می کند که سازنده محتوا تاثیرگذار باشد، یعنی کسی که اثری بالاتر از میانیگن افراد فعال در حوزه حرفه و یا صعنت خود را داراست. تاثیرگذاران اغلب دنباله روهای خود را دارند و به بازیگران کلیدی در خروجی های رسانه، گروه های مصرف کننده یا انجمن های صنعتی مرتبط هستند.

یافتن سازندگان محتوا

وقتی در جستجوی سازندگان محتوا هستید، برای شروع می توانید بلاگ هایی را جستجو کنید که از نظر موضوعی مشابه بلاگ هستند. از موتور جستجو مثل گوگل استفاده کنید و یکی از جستجوهای زیر را وارد کنید:

  • بلاگ های [موضوع بلاگ]
  • بلاگ نویس [موضوع بلاگ]
  • نویسنده [موضوع بلاگ]
  • سخنران [موضوع بلاگ]

برای مثال، اگر بلاگ درباره سبک زندگی گیاهخواری است، می توانید بلاگ های گیاهخواری را جستجو کرده و لینک هایی به بلاگ و نویسنده های گیاهخواری برتری پیدا کنید که به آن بلاگ ها کمک کرده اند.

به جستجوی اولین صفحه نتایج موتور جستجو بسنده نکنید. صفحات نتایج را دقیق بررسی کنید، صفحات متعدد – اینجاست که نویسنده خوبی را پیدا می کنید که ممکن است ترافیک خیلی زیادی دریافت نکنید. این بلاگ نویس ها در زیمنه افزودن محتوا به بلاگ های دیگر بسیار پذیرا هستند تا بدین وسیله بلاگ خود را بیشتر به نمایش بگذارند.

همچنین می توانید در توئیتر به جستجوی سازندگان محتوا بپردازید. اکثر سازندگان محتوا از توئیتر استفاده می کنند تا لینک های محتوای خود را توزیع کنند. از اپلیکیشن هایی مثال فالوور وونک با عباراتی مشابه موارد زیر استفاده کنید تا بیوگرافی توئیتر را جستجو کنید:

  • بلاگ نویس [موضوع بلاگ]
  • نویسنده [موضوع بلاگ]
  • مولف [موضوع بلاگ]
  • گوینده [موضوع بلاگ]

روش دیگر پیدا کردن سازندگان محتوا با بازدید از بلاگ هایی است که درباره موضوعاتی می نویسند که مشابه محتوای شما یا مرتبط با آن است و با بلاگ نویس های مهمان آنها تماس بگیرید. اغلب این افراد نویسندگان و بلاگ نویسان آزاد هستند که تمایل دارند با دریافت پول برای بلاگ چیزی بنویسند و در معرض دید مخاطبین شما قرار بگیرند.

درنهایت، می توانید صفحه برای ما بنویسید را در سایت یا بلاگ خود ارائه کنید تا نویسندگان علاقمند بتوانند با شما تماس بگیرند. اما دقت کنید: می توانید سازندگان محتوای باکیفیت پایین متعددی پیدا کنید که از طریق صفحه برای ما بنویسید شما درخواست هایی ارسال می کنند و به همین دلیل باید راهنماهایی ارائه کنید. فهرست کردن آنچه از سازندگان محتوا انتظار دارید کمک می کند افرادی که متناسب با بلاگ نیستند را کنار بزنید و نیز نوعی از نویسندگان که در جستجوی آنها هستید را جذب نمایید. در اینجا اجزایی که باید در صفحه برای ما بنویسید خود بیاورید تا نویسنده های باکیفیت را جذب کنید را برای شما ارائه داده ام:

  • پذیرش مقالات با سطر نام نویسنده: اکثر نویسنده می خواهند بدانند شما سطر نام نویسنده را با لینکی به وب سایت آن ها در مقاله قرار می دهید یا خیر. به آن ها بگویید که این کار را انجام می دهید.
  • جمله ای بیانگر اینکه برای مقالات پول پرداخت می کنید: اگر برای مقالات پول پرداخت کنید، در صورتی که آن را در صفحه برای ما بنویسید به نویسندگان اطلاع دهید، نرخ پاسخ دهی افزایش می یابد. لازم نیست که بیان کنید چقدر پرداخت می کنید.
  • طبقات محتوا: موضوعاتی که می خواهید نویسندگان مهمان درباره اش بنویسند را مشخص کنید.
  • مثال ها: لینکی به مقالات نمونه ای بدهید تا پست هایی که انتظار دارید نویسندگان مهمان بنویسند را نشان دهید.
  • فرم: فرمی در نظر بگیرید که نویسندگان علاقمند بتوانند برای تماس با شما، پر کنند. حداقل نام و ایمیل آن ها را جویا شوید.

دستیابی به تولیدکنندگان محتوا

پس از اینکه سازندگانی محتوایی که مورد علاقه شما هستند را پیدا کردید، زمان آن رسیده که با آنها تماس بگیرید. سازندگان محتوای خارجی به یکی از این دو دلیل برای شما محتوا تولید می خواهند کرد: پول یا دیده شدن (یا هردو).

برای نویسندگانی که این کار را به دلیل اول انجام می دهند، فرآیند ساده است: برای آنها چک می کشید و آنها محتوایی برای شما تهیه می کنند. به عنوان یک قانون، هرچه نویسنده شما دانش تخصصی تری نیاز داشته باشد، محتوا برای شما هزینه بیشتری در بر خواهد داشت. مسله تامین و تقاضاست.

آنچه می توانید در کنار پول به نویسندگان خود ارائه دهید، دیده شدن توسط مخاطبین شماست. اگر بلاگ میزان ترافیک تاثیرگذار، به اشتراک گذاری اجتماعی یا پیشنهادانی از خواننده ها دارد، آن اطلاعات را نویسنده خارجی مدنظر به اشتراک بگذارد. متوجه می شوید هرچه میزان دیده شدت بیشتری به نویسندگان ارائه دهید، میزان توجه شما به محتوای آنها کمتر خواهد بود. درواقع بعد از اینکه به بلوغ اساسی برسد، نیازی نیست حتی یک ریال برای محتوا بپردازید – نویسندگان برای دیده شدن به سراغ شما می آیند.

در ذهن داشته باشید قابلیت هایی که نویسنده با خود به همراه می آورد، بر میزان پرداختی شما به وی تاثیر خواهد گذاشت. هرچه نویسنده مهمان شما نفوذ و دنباله روی بیشتری داشته باشد، پول دیده شدنی که نویسنده از شما درخواست خواهد کرد، بیشتر است.

تضمین موفیت با تولیدکنندگان محتوا

بهترین روش تضمین موفقیت داخلی این است که راهنماهایی برای بلاگ خود تهیه کنید. که در بالا به آن اشاره کردیم. چه نوع محتوایی در بلاگ به بهترین شکل عمل می کند، مقالات خود را با چه مخاطبینی تطابق می دهید و سایر استانداردهایی که نویسنده خارجی باید برآورده کند شامل کدام موارد است. برای مثال، اگر بلاگ نوع خاصی از تصاویر را نمی پذیرد (برای مثال عکس های آماده یا شخصی)، آن محدودیت ها را در راهنماهای خود بیاورید. اگر می خواهید تصاویر اندازه خاصی با وضوع و مرز ویژه داشته باشند، آن شروط را فهرست کنید.

راهنماهای شما اطلاعاتی هستند که نویسندگان شما لازم دارند تا محتوایی که می خواهید را تهیه کنند و داشتن راهنمای کلی، در مدت زمانی که می بایست صرف ویرایش، فرمت دهی و اصلاح تصاویر حین دریافت کار نهایی خود کنید، صرفه جویی می کند. پس از اینکه با نویسندگان خارجی تماس برقرار کردید که به نوشتن برای شما علاقه نشان داده اند، راهنماهای خود را برای آنها بفرستید تا بدانند انتظار چه چیزی را داشته باشند. می توانند راهنماها را در فایل جداگانه برای آن ها ارسال کنید یا مستقیما در بخش مکاتبات خود ضمیمه کنید.

پس از اینکه نویسندگان براساس راهنماها و مثال هایی که تهیه کرید متوجه شدند چه انتظاری از آنها دارید، از آنها اطلاعاتی درباره پستی که می خواهند برای شما بنویسند، بپرسید از آنها بپرسید. از آنها بخواهید اطلاعات زیر را ارائه دهند:

  • عنوان کاری: عنوان کاری که با عنوان تیتر نیز خوانده می شود، منبعی برای خواننده است. عنوان کاری، لزوما تیتری نیست که در بلاگ منتشر خواهد شد بلکه جمله راهنمایی برای نویسنده شما حین تهیه پست است.
  • طرح کلی: می خواهید بدانید پست چه طرحی دارد، جزئیات هر بخش چیست و انتظار می رود نویسنده از چه تصاویری استفاده کند. هرچه جزئیاتی که از نویسنده دریافت می کنید بیشتر باشد، شانس موفقیت مقاله بیشتر خواهد شد.

حتما به زمان نویسنده احترام بگذارید چراکه آنها به زمان شما احترام گذاشته اند. دراینجا چارچوب مربوطه را ارئه کنید. اینکه لازم است چقدر منتظر بمانند تا ویرایش ها یا سوالات را برای آنها بفرستید؟ چقدر طول می کشد تا بفهمند پست آنها تایید شده یا خیر؟ چه زمانی تاریخ نشر را به اطلاع آن ها می رسانید، با راهنمایی، زمانبندی و تعیین انتظارات، فرآیند ساخت و انتشار محتوا را تضمین می کنید.

ویرایش نسخه اولیه محتوا

پس از اینکه شرکت کننده اولین پیش نویس را ثبت کرد آن را ویرایش فنی می کنید. این نوع ویرایش را انجام می دهید تا تضمین کنید این بخش از محتوا در حالت فعلی خود قابل نشر است یا می توانید آن را بدون دستکاری زیاد محتوا به حالت استاندارد درآورید. در ابتدا پست نهایی را تیتر و طرح کلی که نویسنده قبلا در این فرآیند ثبت کرده، مقایسه کنید. آیا محتوا بر اساس عنوان کاری ارائه داده است؟ آیا به طرح کلی وفادار بوده است؟ هر نگرانی که دارید را مطرح کنید. به ویژه به زمینه هایی توجه کنید که از وعده بیان شده در عنوان کاری فاصله دارند یا زمینه هایی که نویسنده از طرح کلی مورد انتظار حذف کرده است.

در ادامه، راهنماهای خود را دنبال کنید که تایید شود پست، معیارهای نشر شما را برآورده می کند. آیا لحنش برای بلاگ مناسب است؟ انواع محتوایی که مخاطبتان از بلاگ انتظار دارد را ارائه می کند؟ آیا تصاویر استاندارد و مخشصات تعیین شده راهنماهای شما را برآورده می کند، آیا نویسنده شما مجوزهایی ضروری برای استفاده از تصاویر در این محتو ار دارد؟.

ویرایش – کپی پیست

پس از اینکه پست را منتشر کردید باید ویرایش – کپی کاملی انجام دهید. پست را ویرایش کنید تا مطابق با سبک زبانی شما باشد یا جملات روشن کننده اضافه کنید که فکر می کنید مخاطب شما باید برای پرکردن جاهای خالی به آن ها مراجعه کند. در ادامه خط به خط پست را بخوانید، اشتباهات املایی و دستوری و سایر موارد را چک کنید. باید فرمت دهی، جریان، لحن را ویرایش کنید و مطئین شوید لینک ها، تصاویر و ویدیوها به صورتی که انتظار می رود، کار می کنند. هدف ویرایش – کپی تضمین این است که محتوا بدون خطا از جمله اشتباه املایی، دستوری و لینک های خراب باشد.

اعمال فرمول های عنوان بلاگ

اگر عنواین پست بلاگ، که با عنوان تیتر نیز خوانده می شوند، را برای ترغیب و جذب مخاطبتان تهینه نکنید، هر چیزی که در این مقاله مورد بحث قرار دادم، مورد سوال قرار می گیرد. تیتر مهم ترین بخش پست شماست. چراکه از میان همهمه، توجه خوانندگان شما را جذب کرده و آن ها را قانع می کند با خواندن مقاله شما، زمان با ارزشتان را در اختیار شما بگذارند. اما چطور این تیترهای درخشان بلاگ که کلیک ها را افزایش می دهند، تهیه می کنید. از یک فرمول پیروی می کنید. تیترهای عالی بلاگ شش گروه متفاوت دارند که هر کدام بصورت دقیق بیان می کنم.

در نظر گرفتن علاقه شخصی

اولین فرمول تیتر، تیتر نفع شخصی است. این تیترها، عناوین نان آور پست شما هستند و باید مکررا مورد استفاده قرار گیرند. تیترهای نفع شخصی معمولا مستقسم هستند و دباره نفع خاصی که مخطابین شما با خواندن پست پست بلاگ کسب خواهند کرد، صحبت می کنند. این تیترها با پاسخ به سوال برای من چه نفعی دارد؟ آغاز می شوند و با دادن سرنخ به خواننده ها درباره اینکه مقاله چه چیزی در خود دارد، به سنجش کیفیت ابتدایی کمک می کنند.

نمونه ای از تیترهای نفع شخصی در اینجا آماده است:

  • ترافیک وب سایت خود را با برنامه بازاریابی محتوایی 3 مرحله ای پرورش دهید
  • چطور بازنشسته شوید حتی وقتی پول جمع کردن را شروع نکرده اید
  • 10 بازار برتر غذای ارگانیک در تبریز، ایران

تمرین کنجکاوی

اگر تیترهای منفعت شخصی به این دلیل کار می کنند که منفعت مستقیم از خواندن پست بلاگ منتقل می نماید، پست های مبتنی بر کنکجاوی دقیقا به علتی مخالف آن موفق می شوند. این تیترها علاقه خواننده ها را بدون ارائه اطلاعات خیلی زیاد بی می انگیزند که منجر به تعداد بیشتر کلیک می شود. تیترهای کنجکاوی نوعی میل ایجاد می کنند که باید برآورده شود و خواننده ها در مقاومت در برابر خواندن پست بلاگ با دشواری روبرو می شوند. اگرچه، باید دقت کنید چراکه تیترهای مبتنی بر کنکجاوی در صورتی بدون پاسخ می مانند که به هدف نزنید. از آنجایی که تیترهای کنجکاوی ابهام بیشتری دارند، وقتی محتوا براساس انتظارات تیترها پیش نمی رود، ممکن است خواننده اذیت شود، بنابراین تضمین کنید تیتر کنجکاوی، شما خواننده را گمراه نمی کند.

برخی از نمونه تیرتهای کنجکاوی:

  • 25 کاری که نمی دانید آیفون شما می تواند انجام دهد
  • فیله گاو عالی را با فرآیند پروآنه ها کباب کنید
  • به همین دلیل هیچوقت نباید شیر خام بخورید

استفاده از فوریت یا کمیابی

قدرتمندترین روش برای جذب فردی به مطالعه پست بلاگ این است که در تیتر خود از ضرورت یا کمیابی استفاده کنید. تیترهایی که ضرورت و کمیابی را منتقل می کنند به خوانندگان می گویند باید همین حالا عمل کنند وگرنه چیزی را از دست می دهند. این تکنیک را بیش از حد به کار نبرید وگرنه مخاطب شما را خشمگین می کند. از تیترهای ضرورت و کمیابی تنها وقتی استفاده کنید که واقعا یک ضرب الاجل، مقدار محدود یا دسترسی محدود دارید.

چندتا از تیترهای ضروت و کمیابی:

  • همین الان بلیط بگیرید! آقای… 1 اسفند در مرکز تبریز سخنرانی می کند
  • کلاس های رایگان عکاسی: آخرین بار برای ثبت نام آزاد
  • کتاب جدید پرده از کاهش وزن باستانی بر می دارد، تعداد محدود است

هشدار دادن

اغلب افراد برای پرهیز از درد انگیزه اقدام بیشتری دارد تا اینکه فقط از مسله ای نفع ببرند. تیترهای هشداری که به خوبی تهیه شده باشند، مثل موارد زیر:

  • دروغ بزرگ پنهان در قرارداد اجاره آپارتمان
  • هشدار: تا قبل از خرید این متن، یک کیلو دیگر غذای سگ نخرید
  • آیا تشک فرزند شما برای سلامتش مضر است؟

استفاده از قدرت نفوذ

مشخصه اساسی انسان ها این است که حین تصمیم گیری، به رفتارهای دیگران نگاه می کنند. می توانید با ذکر داستان موفقیت یک نفر و یا یک فرد تاثیرگذار یا تاکید بر اینکه افراد قبلا چطور از این محصول یا خدمات استفاده کرده اند، از این ویژگی بهره ببرید. بازاریاب های باهوش هروقت بتوانند از این ثبات اجتماعی استفاده می کنند. میل طبیعی افراد برای اینکه براساس انتخاب های دیگر، انتخاب کنند، هرچه مردم بیشتر آن را انتخاب بکنند و افراد تاثیرگذارتری باشند، اثبات اجتماعی نیز تاثیرگذارتر خواهد بود.

این تیترهای اثبات اجتماعی را در نظر بگیرید:

  • دکتر فلانی به عنوان غذای نیمه شب چه چیزی می خورد؟
  • ویدیوی جدید …. که همه درباره اش حرف می زنند.

آشکار سازی موارد جدید

دادن اطلاعاتی درباره پیشرفت های جدید در حوزه کاری تان به مخاطبینتان، اعتبار ایجاد می کند و مخاطبین شما را آگاه نگه می دارد. پست های بلاگ که متمرکز بر چیزهای نوین اند نیازمند تیتری هستند که برجسته باشد و تازگی با ضرورت آخرین اطلاعات را منتقل کند. این تیترها اغلب وقتی خوب کار می کنند که با کنجکاوی ترکیب می شوند و با عنوان تیترهای خبری خوانده می شوند.

برای مثال این تیترهای خبری را در نطر بگیرید:

  • سرطان انسان باستانی که در استخوان 1/7 میلیون ساله کشف شد
  • گونه های جدید درخشان در عمق دریای کارائیب کشف شدند
  • ابزار جدید، سمینارهای وب را برای همیشه تغییر می دهد

بررسی پست بلاگ

وقتی پست بلاگ مطالعه کرده یا ویرایش می کنید، گاه اشاره دقیق به دلایل ویژه ای که باعث می شود پست شگفت انگیز باشد، دشوار است. اینکه به نویسنده یا تیم محتوا بگویید چه چیزی باید بهبود یابد، بازهم دشوارتر است. یعنی این مسائل در صورتی دشوار هستند که فرآیند نداشته باشید یا ندانید چه چیزی را جستجو کنید. برای بازرسی پست لاگ خود باید ده جز را بررسی کنید. بخش های زیر هر جز را مورد بحث قرار می دهند تا آگاهی شما را نسبت به هر یک را ارزیابی کرده و بهبود بخشد.

استفاده از عنوان استثنایی

استفاده از فرمول های تیتر بلاگ که در بالا اشاره کردیم، شش گروه که تیترها در آن جای می گیرند را فهرست کردیم. مهم نیست از کدام فرمول یا ترکیب فرمول های عنوان استفاده می کنید. تیتر حاوی منفعت بالقوه ای است که افراد با مطالعه پست به دست خواهند آورد. اگرچه تیتر از هر تعداد واژه مورد نیاز برای انتقال وعده اش استفاده می کند، باید مختصر بوده و از کلمات کم ارزش پرهیز کند که همان کلکات یا عبارات تکراری، غیر ضروری هستند که کمک کمی به تیتر کرده و سرعت خواننده را کم می کنند. مثل واقعا، فقط، خیلی و نسبتا. در اینجا مثالی از عنوان با کلمات بی ارزش آمده است:

چرا خیلی مهم است که از کلمات اساسا بی ارزشی که نسبتا توخالی هستند و گاهی در تیترها با نوشته های شما کمی منحرف کننده هستند پرهیز کنیم.

تیتر بهتر و کامل تر در اینجا ارائه می شود:

کلمات بی ارزش چطور خواننده های شما را دور می کنند و چطور می توانید در نوشتار خود از آنها پرهیز کنید.

تیتر بدون ابهام یا حرف های اضافه، کامل است.

تیترهایی که به خوبی کار نمی کنند اغلب صرفا جملات یا عبارات ناکامل هستند. برای مثال، سه تیتر بلاگ که در وب سایت تناسب اندام و تغذیه ارائه شده را در نظر بگیرید:

  • شکلات برای صبحانه
  • مزایای مراقبه
  • پیروزی در جنگ علیه اضافه وزن کودکان

توجه کنید که چطور می توان آنها را تا حد زیادی با تغییرات ساده همانند موارد زیر، بهبود بخشید:

  • شکلات برای صبحانه؟
  • 7 مزیت مراقبه
  • چطور در جنگ علیه اضافه وزن کودکان پیروز شویم؟

اگرچه این عنواین اصلاح شده کامل نیستند، بسیار تاثیرگذارتر از موارد اصلی هستند. افزودن علامت سوال به تیتر اول روش بهتری برای تحریک علاقه خواننده است.

در نظر گرفتن مقدمه قوی

اغلب، مقدمه ضعیف ترین قسمت یک مقاله است. گاهی اگر فقط پنج پاراگراف اول را جدا کنید تا خواننده را سریع تر به نکته اصلی برسانید، پست بلاگ از خوب به عالی تبدیل می شود. مقدمه های استثنایی حاوی اجزای زیر هستند:

  • استفاده از کپی مقدمه آسان است و ریتمی برای پست ایجاد می کند.
  • کپی مقدمه خواننده ها را جذب کرده و آنها را وادار می کند کل مقاله را بخوانند.

وقتی مقدمه خود را می نویسید، می توانید از این ترفندها استفاده کنید. پستی را با جمله پرانتزی و تحریک کننده حس کنجکاوی آغاز کنید. آن را کوتاه نگه دارید(به ندرت بلندتر از هشت کلمه باشد).

چند مثال:

  • در نهایت آن را پیدا کرده اید.
  • سوتفاهم بزرگ اینجاست…
  • اگر این را قبلا شنیده اید حرف مرا قطع کنید.

بعد از این که باعث می شوید خواننده سرازیر شوند. پرتحرک نگه داشتن آنها بسیار ساده تر است اینکه کاری کنیم مطالعه متن را آغاز کنند بخش دشوار کار است.

ارائه محتوایی که به آسانی قابل استفاده است

یکی از اهداف بلاگ نویسان این است که افراد کل مقاله را از ابتدا تا انتها مطالعه کنند و فقط به جایی وسط آن جهش نزنند. اگر استفاده از محتوای بلاگ آسان نباشد، وظیفه اش را به درستی انجام نمی دهد. برای تضمین اینکه مطالعه محتوای شما آسان است، مطمئن شوید:

  • کپی به روش فرمت دهی شده که استفاده از مقاله را آسان کند.
  • ترجمه بین ایده ها و تیترهای فرعی هموار است.

مقالات بلاگ مثل کتاب ها نیست. بلاگ جذاب نباید شامل پاراگراف های متراکم طولانی با تصاویر یا ویدیوی معدود یا بدون آنها باشد. مجموعه های متن طولانی بدون قطع شدن برای خواننده ناخوشایند است و به علاوه از لحاظ بصری نیز مناسب نیست. با شکستن متن به وسیله روش های زیر به خواننده کمک کنید در محتوا حرکت کنند:

  • فهرست های بولت دار
  • فهرست های شماره دار
  • نقل و قول های پیشنهادی
  • تیترهای فرعی
  • کارهای هنری و تصاویر (مثل عکس ها، گیف ها، اینفوگرافی ها و ویدیوهای جای گرفته در متن)
  • خط برجسته
  • خطوط مورب

در ادامه، در جستجوی تغییراتی بین ایده ها و زمینه های دیگری باشید که ممکن است باعث کند شدن سرعت مطالعه خواننده یا توقف آن شود. در نقاطی که ممکن است خواننده ها توقف کنند، نقطه گذاری وجود داشته باشد. نقاط گذاری به اتصالات مقالات به یکدیگر، ارتقای درک خواننده و مشغول نگه داشتن و حرکت به سمت پایین صفحه تا جمله پایانی کمک می کند.

برآورده سازی اهداف

اگرچه بلاگ اهداف زیادی مثل برندسازی، ارائه ارزش به مخاطبین شما و بیان شما به عنوان نویسنده دارد، هدف اصلی بلاگ ایجاد مشتریان راغب مناسب است که در نهایت به فروش منجر شود. کلیدی های افزایش درگیری و نرخ بالاتر مشارکت با مخاطب درباره محتوای بلاگ به صورت زیر است:

  • ارتباط: پیشنهادی که در پست می دهید باید با موضوع مقاله مرتبط باشد. هرچه پیشنهاد منسجم تر باشد، احتمالش بیشتر است که گفتگو را حفظ کنید.
  • استفاده: اگر استفاده از کپی دشوار باشد، خواننده ها با آشفتگی صفحه شما را ترک می کنند.

برای کمک به برآوردسازی اهداف باید از وجود موارد زیر در هر مقاله ای که منتشر می کنید مطمئن شوید:

  • فراخوان یک عمل خاص که مرتبط با موضوع مقاله باشد.
  • متن و طراحی موثر برای فراخوان اقدام تا خواننده را وادار کند اقدام مورد نظر را انجام دهد.
  • فراخوان به یک اقدام در یک جایگاه برجسته یا بیشتر در داخل پست وجود داشته باشد که به آن شانس بهتری برای دیده شدن دهد.

بهره مندی از رسانه باکیفیت

تصاویر، ویدیوها و فایل های صوتی که در مقاله خود می آورید اجزای تشکیل دهنده پست شما هستند. محتوای با کیفیت که به سرعت بارگذاری شود برای موفقیت مقاله بسیار مهم است. محتوایی که بارگذاری آن بیشتر از سه ثانیه زمان ببرد یا کیفیت پایینی داشته باشد، باعث می شود خواننده ها آشفته شده و در جستجوی محتوای بلاگی باشند که آنها را منتظر نگه نگذارد یا آشفته به نظر نیاید.

تعهد به تهیه محتوای باکیفیت یک روش دیده شدن در صنعتی است که با محتوا پر شده است. بنابراین همیشه تصاویر، ویدیوها و فایل های صوتی باکیفیتی را انتخاب کنید که شفاف و دلنواز باشند. همچنین در جستجوی نمونه هایی باشید که در آن محتوا می تواند نکات کلیدی مقاله را بیشتر توضیح داده یا غنی کند.

پایان قانع کننده ارائه کنید

پاراگراف پایانی مقاله شما می تواند پست شما را از خوب به عالی ببرد. نتیجه گیری های موثر همه بخش ها را کنار هم می آورد. بنابراین تا رسیدن به پایان باید هر حلقه کنجکاوی که تیتر شما ایجاد کرده، پاسخ داده شود و باید پتانسیل مقاله را ارائه داده باشید. در غیر اینصورت خواننده حس می کنند فریب خورده اند و ممکن است برداشت منفی از برند شما کنند. می توانید پست را با استفاده از شوخی، بذله گویی یا دیدگاه تمام کنید یا احساساتی را تحریک کنید که خواننده ها را وادار می کند نظر دهند، به اشتراک گذاری کنند یا صفحات دیگر بلاگ ببینید.

نتیجه گیری بخش سازنده یا مخرب مقاله شماست که خواننده ها را وادار می کند تصمیم بگیرند پست را به اشتراک بگذارند، نظر بدهند، روی دکمه فراخوانی به اقدام شما کلیک کنند یا بیشتر در سایت شما جستجو کنند. لازم نیست بخش پایانی شما حماسی باشد، اما اطمینان حاصل کنید مقاله ناگهان پایان نیابد. ساده ترین پایان این است که مقدمه را دوباره بیان کرد و از خواننده بخواهید نظر داده و به اشتراک گذاری انجام دهد.

بهینه سازی در موتورهای جستجو

بهینه سازی در موتورهای جستجو - سئو طلوع

انجام بهینه سازی درست موثر موتور (سئو سایت) جستجو به پست های بلاگ کمک می کند در موتورهای جستجو مثل گوگل رده بالاتری داشته باشند که شانس شما برای بازدید مخاطبین را افزایش می دهد. برای اینکه پست بلاگ خود را بهینه کنید، کلیدواژه مرتبط با عبارت کلیدی که منحصر به پستتان است را پیدا کنید و آن کلید واژه را در زمینه های زیر به کار ببرید:

  • برچسب عنوان
  • متن اصلی
  • مشخصه alt تصویر
  • مکان یاب منبع جهانی
  • توصسف متا

روش مهم دیگر برای بهینه سازی بلاگ ارائه لینک متقابل مرتبط با سایت هایی به مقاله بلاگ است. می توانید به سایت سایت هایی که با برند شما مرتبط نیستند اما به موضوع مقاله شما ارتباط دارند، لینک بدهید. می توانید لینک متقابل به پست های بلاگ های دیگری که نوشته اید ارائه کنید و درباره نکته ای که در آخرین پست خود بدان اشاره کرده اید، بحث کرده یا آن را تقویت کنید.

موضوعات خود را طبقه بندی کنید

درحالی که بلاگ گسنرده می شود، ممکن است نیاز باشد مبنای موضوعات بیشتری را پوشش دهید. اینجاست که طبقه بندی و سازماندهی پست های بلاگ وارد بازی می شود. برای مثال: بلاگ اقتصادی انواع موضوعات مثل نکات مالیاتی، برنامه ریزی مالی، بودجه و صرفه جویی و سایر موارد را پوشش می دهد. برای اینکه به خواننده ها کمک شود آنچه در جستجویش هستند را بیابند، برچسب ها و یا تگ های مربوطه به هر پست خود را، اضافه نمایید.

برچسب گذاری باعث بهبود تجربه کاربر شده و ارزشی که به مخاطبین خود می دهید را افزایش می دهد. اگرچه گزینش برچسب برای پست های بلاگ اغلب به اندازه انتخاب یک کادر با ماوس آسان است، انتخاب برچسب درست نکته مهمی در هر بازرسی پست بلاگ است.

به قول خود عمل کنید

اگر هدف عنوان و مقدمه این است که وعده قانع کننده ای بدهد، وظیفه بخش اصلی پست بلاگ این است که تضمین کند مقاله کاملا آن وعده را عملی می کند. اگر پست وعده را برآورده نکرد، عنوان خود را اصلاح کرده یا دوباره روی پست بلاگ کار کنید. هیچ چیزی اعتبار بلاگ سریع تر از عنوان و شکست در ارائه مقاله خوب، از بین نمی برد.

به عبارت دیگر این جز بازرسی درباره چیزی بیشتر از ارائه وعده است. تضمین می کنید هر ایده ارائه شده در پست به شیوه مناسب “شرح داده شود” و مخاطب شما را آشفته یا نیازمند اطلاعات بیشتر برای درک نکته کلیدی، نکند. در جستجوی زمینه هایی در پست باشید که بتوانید با افزودن موارد زیر آن ها را تقویت کنید:

  • رسانه (تصاویر، ویدیو، صوتی)
  • مثال ها
  • داده ها
  • لینک های داخلی یا خارجی به اطلاعات بیشتر

یا هر مقاله بیشتر پیشروی کنید و نتایج آن را خواهید دید. پست های کمتر که به صورت جذابی کامل هستند را به جای حجم محتوایی بالا که مخاطب را بیشتر تشنه می کند، در نظر بگیرید.

پیوستگی حرفه ای را حفظ کنید

صدا یا شخصیت برند شما چیست؟ حرفه ای، تخیلی؟ دانشگاهی؟ هر چه باشد، محتوایی تولید کنید که برند شما را تقویت کند. برای مثال، شاید بلاگ شرکت حقوقی نباید از کلمات رکیک در مقالاتش استفاده کند. اما بلاگ هیجانی موتورسیکلت شانس بیشتری برای استفاده از این نوع کلمات دارد چراکه انجام این کار با برندش سازگارتر است. بنابراین موضوع مقاله شما هرچه باشد، مطمئن شوید همتراز با شخصیت برند شما باقی می ماند.

همچنین تضمین کنید جدیدترین پست بلاگ با چیز دیگری که در بلاگ یا جای دیگر منتشر کرده اید، تناقض نداشته باشد. زیرا شاید این مسله برای برخی سازمان ها اهمیت زیادی داشته باشد. برای مثال اگر بلاگی درباره مد یا پستی از سال گذشته درباره گناهان پوشیدن زیرپیراهنی دارید اما جدیدترین پست بلاگ متمرکز بر اهمیت زیرپیراهنی است و مشخص نمی کند از زمان مقاله قبلی شما چه چیزی درباره این موضوع تغییر کرده است، به دلیل ناسازگاری و تناقض، باعث آشفتگی خواننده ها شده و آنها را از دست خواهید داد.

در صورت داشتن هرگونه سوالی یا پیشنهادی در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

آموزش تولید محتوای متنی

آموزش کانوا 

اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا