چرا بک لینک پروفایلی برای سئو مهم است؟

چرا بک لینک پروفایلی مهم است؟ - سئو طلوع

شما می توانید پیشرفت خود را با مطالعه تعدادی از معیارهای مختلف ارزیابی کنید. می‌توانید رتبه‌بندی موتورهای جستجوی خود را برای کلمات کلیدی هدف، ترافیک سازمانی و از جمله مشخصات بک لینک خود بررسی کنید. اما بک لینک پروفایلی دقیقا چیست و چرا برای سئو اینقدر مهم است؟

در بهینه سازی موتورهای جستجو(سئو)، موفقیت شما به توانایی شما در استراتژی و اجرای موثر آن استراتژی بستگی دارد. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به‌طور نادرست برنامه‌ریزی کنید یا اهداف اشتباهی را تعیین کنید، و راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به اشتباه چشم‌انداز خود را اجرا کنید. شما می توانید پیشرفت خود را با مطالعه تعدادی از معیارهای مختلف ارزیابی کنید. می‌توانید رتبه‌بندی موتور جستجوی خود را برای کلمات کلیدی هدف، ترافیک ارگانیک و از جمله، بک لینک پروفایلی خود بررسی کنید. اما بک لینک پروفایلی شما دقیقا چیست و چرا برای سئو سایت اینقدر مهم است؟

بک لینک پروفایلی چیست؟

“بک لینک پروفایلی” شما نمای کلی از بک لینک هایی است که در حال حاضر به وب سایت شما اشاره می کنند. این بک لینک ها ممکن است از منابع مختلفی از جمله ناشران، سازمان های غیرانتفاعی و موسسات شریک به دست آمده باشند، اما همه آنها به نوعی به دامین شما اشاره می کنند. با استفاده از ابزارهای مناسب، می‌توانید تعداد لینک هایی که دارید، آن لینک‌ها از کجا آمده‌اند، قدرت لینک‌ها و عوامل دیگر را ببینید.

چرا بک لینک ها اینقدر مهم هستند؟

الگوریتم رتبه‌بندی گوگل پیچیده است، و ما همه چیز را در مورد آن نمی‌دانیم، اما می‌دانیم که ترجیحاً دامین ها و صفحاتی را که به عنوان معتبر یا «قابل اعتماد» ارزیابی شده‌اند، رتبه‌بندی می‌کند. هر چه یک سایت یا صفحه اعتبار بالاتری داشته باشید، رتبه بالاتری را برای شرایط مرتبط کسب می کنید. یکی از بهترین و مستقیم ترین روش ها ساخت بک لینک است. بک لینک یک وب‌سایت به‌عنوان نوعی سیگنال اعتماد در نظر گرفته می‌شود.  رای اعتماد به اینکه سایت مقصد برای یک مخاطب ارزشمند است. هرچه بک لینک های بیشتری به دست آورید و بک لینک ها قوی تر باشند، رتبه بالاتری کسب خواهید کرد.

البته، نقطه ضعف این است که اگر گرفتار دستکاری رتبه خود با ساختن بک لینک های غیر طبیعی یا اسپم شوید، ممکن است با جریمه قابل توجهی روبرو شوید. بنابراین، بک لینک های پروفایلی ابزارهای ضروری برای کمک به کسب درآمد و شیوه‌های ایجاد لینک شما هستند و به شما کمک می‌کنند لینک های «بد» را که در غیر این صورت می‌توانند شما را پایین بیاورند، از بین ببرید.

چگونه بک لینک پروفایلی خود را ارزیابی کنیم؟

ساده ترین روش استفاده از ابزار جستجوگر بک لینک است که هر لینکی را که به سایت شما اشاره می کند به تفکیک به شما می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دامین خود را ارائه دهید و بقیه موارد را ابزار بر عهده خواهد گرفت. چه چیزی را بررسی کنیم؟ دقیقاً باید به دنبال چه چیزی باشید؟ شما می خواهید تعدادی متغیر را بررسی کنید، از جمله:

  • تعداد لینک ها

ابتدا تعداد لینک هایی را که به سایت شما و هر یک از صفحات جداگانه خود اشاره می کنید (اگر می خواهید آن گرانول را دریافت کنید) بررسی کنید. به طور کلی، هر چه پیوند های بیشتری داشته باشید، بهتر است. با این حال، ممکن است متوجه شوید که استراتژی شما به شدت بر روی یک صفحه از سایت شما متمرکز است و به اندازه کافی بر روی صفحه دیگر، مهم تر از سایت شما تمرکز نمی کند. همچنین در صورتی که این لینک  ها کیفیت پایینی داشته باشند یا نشان دهنده اسپم باشند، ممکن است تعداد زیادی لینک به دامین شما اشاره کنند.

  • دامین فعلی و اعتبار صفحه

اعتبار دامین فعلی خود و اعتبار سطح صفحه مهمترین صفحات داخلی خود را مشخص کنید. هرچه این اعداد بیشتر باشند، احتمالاً رتبه بالاتری را برای کلمات و عبارات کلیدی هدف خود خواهید داشت. تنوع دامین های ارجاع دهنده ایده بدی است که برای تمام نیازهای ساخت پیوند خود به مجموعه یکسانی از دامین ها اعتماد کنید. بازدهی کاهش یافته از پیوندهایی که از همان منبع می آیند را مشاهده می کنید. اگر می خواهید بهترین نتایج را داشته باشید، به پیوندهایی از منابع مختلف نیاز دارید. امیدواریم قدرت دامین های ارجاع دهنده به شما کمک کند. اعتبار دامین های ارجاع دهنده خود را ارزیابی کنید. هرچه این اعداد بیشتر باشد، پیوند های شما قوی تر خواهند بود. کمپین خود را بهینه کنید تا دامین های قوی تری در پروفایل بک لینک خود داشته باشید.

نشانگرهای بک لینک های اسپم مشکل بزرگی برای کمپین های سئو هستند. چه عمداً پیوندها را ایجاد کرده باشید یا نه، پیوندی که غیرطبیعی، بی کیفیت یا اسپم به نظر می رسد می تواند حذف شود. یا ممکن است برای سایت شما جریمه ایجاد کند. خوشبختانه، ابزارهای جستجوگر بک لینک معمولاً به ویژگی‌های ارزیابی اسپم مجهز هستند، بنابراین می‌توانید بک لینک‌های اسپم را قبل از اینکه مشکل ساز شوند نشانه گذاری کرده و حذف کنید. الگوها و شیوه ها: تعداد لینک های شما در حال افزایش است، اما چقدر سریع در حال رشد است؟ آیا به نظر می رسد که همان ناشران بارها و بارها به شما پیوند می دهند؟ باید به الگوهایی که در استراتژی ساخت لینک شما ظاهر می‌شوند توجه کنید.

و از ایجاد پیوندهای بیش از حد تکراری، تهاجمی یا قابل پیش‌بینی اجتناب کنید.اگر می خواهید بهترین نتایج سئو را ببینید، مهم است که حداقل یک بار در ماه، اگر نه بیشتر، تجزیه و تحلیل پروفایل بک لینک را انجام دهید. به این ترتیب، می‌توانید پیوندهایی را که می‌سازید بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که شرایط خدمات گوگل را نقض نمی‌کنید و مشکلات را قبل از اینکه به اندازه کافی شدید شوند تا استراتژی سئوی شما را تهدید کند، حل کنید.

اگر نیاز به خرید بک لینک پروفایلی باکیفیت بالا دارید به صفحه خرید بک لینک در سئو طلوع مراجعه کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا