نکات طلایی گوگل ادوردز

نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای گوگل ادوردز

اگر می خواهید از گوگل ادوردز استفاده کنید، باید تمام سعی خود را بکنید که به بهترین شکل تمامی مراحل را انجام دهید. مهمترین مرحله انتخاب کلمات کلیدی در گوگل ادوردز می باشد که در این مقاله به تمامی نکات انتخاب کلمات کلیدی برای گوگل ادوردز می پردازیم.

چند نکته گوگل ادوردز

  • باید هدف داشته باشید: ادوردز پتلفرمی نیست که شما فقط بخواهید از طریق آن کمی ترافیک به دست بیاورید و بازرتان را محک بزنید. تصمیم گیری در مورد هدف پیش از شروع کمپین ضروری است. اگر شما در این حوزه تازه کار هستید، شاید بهتر باشد با فروشگاه ترافیکی دیگری شروع کنید که ارزان تر باشد، مثل فیس بوک. این کار برای محک زدن بازارتان پیش از پیش روی به سوی ادوردز مفید است.
  • شما بر مبنای تعداد کلیک ها پرداخت می کنید: تنها زمانی پول می پردازید که کسی بر روی آگهی شما کلیک کند (این به مدیریت بودجه شما کمک می کند).
  • شما می توانید بر مبنای موقعیت مکانی هدف تعیین کنید: فرصت های فوق العاده ای برای هدف گذاری مکانی برای کسب و کارهای محلی فراهم است؛ بنابراین شما می توانید اختصاصا با بازار محلی تعامل کنید. این حالت هم برای کسب و کارهای محلی مناسب است و هم برای شرکت های بزرگی که به دنبال راه انداختن کمپینی جزئی در سطح بین المللی هستند.

انتخاب کلمات کلیدی در گوگل ادوردز

  • از ابزارهایی استفاده کنید که الهام بخش شما دریافتن کلمات کلیدی باشند و به شما بگویند این کلمات چگونه عمل خواهند کرد. گوگل کی ورد پلنر Google Keyword Planner یک چنین ابزاری است و گوگل ادوردز آن را به صورت رایگان در اختیار گذاشته است.
  • کلمات و عبارات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را وارد کنید.
  • از اسپای تول هایی مانند: Ispionage ،SpyFu یا SEMrush برای تحقیق در مورد رقبا یا دیگر شرکت ها در حوزه تخصصی تان استفاده کنید تا دید وسیع تری در مورد کلمات کلیدی که هدف قرار می دهند پیدا کنید.

زمانی که در حال تحقیق در مورد کلمات کلیدی هستید، بدانید که چهار نوع شاخه در ادوردز برای کلمات کلیدی وجود دارد. این ها تحت عنوان همگون کلمات کلیدی (Keyword match types) شناخته می شوند. شما از اینها برای تنظیم و کنترل اینکه کدام جستجوگران پس از تایپ کلمات کلیدی در موتور جستجو آگهی شما را ببینند استفاده می کنید.

انواع همگون کلمات کلیدی در گوگل ادوردز

همگونی دقیق Exact match

این نوع همگونی به این معنی است که شخص باید دقیقا عین کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی کمپین شما را تایپ کند تا آگهی برایش به نمایش دربیاید. برای تعیین همگونی دقیق شما باید کلمه کلیدی را درون براکت بگذارید: [خرید بک لینک]

در اینجا ما از کلمه کلیدی خرید بک لینک استفاده می کنیم. اگر شما در کمپین ادوردزتان عین این کلمات کلیدی را داشته باشید تنها زمانی آگهی شما به نمایش در می آید که کسی در گوگل جستجو کند: خرید بک لینک.

همگونی عبارت محور Phrase match

کلمه کلیدی باید از پیوستگی یکسانی با کلمه کلیدی وارد شده در کمپین شما باشد. همگونی عبارت محور با گذاشتن کلمه کلیدی درون گیومه معین می شود: “خرید بک لینک”

اگر شما عبارت خدمات چمن را در کمپین ادوردز خود داشته باشید، آگهی شما هدف جستجوهای زیر قرار خواهد گرفت:

  • خرید بک لینک دائمی
  • خرید بک لینک طبیعی
  • خرید بک لینک سئو طلوع

واژه هایی که به دنبال هم می آیند هدف نمایش آگهی قرار می گیرند. در اینجا منظور از واژه های خرید بک لینک است. در این عین حال تنظیم همگونی عبارت محور چنانچه عبارات جستجو به شکل ذیل باشد آگهی شما به نمایش در نخواهد آمد:

  • خرید بک لینک مصنوعی
  • خرید بک لینک بی کیفیت

آگهی شما نمایش داده نمی شود چراکه واژه های خرید بک لینک آن طور که در کمپین ادوردز تعریف شده بود در کنار هم و به دنبال هم نیامده اند.

همگونی گسترده Broad match

با تنظیم این حالت، گوگل آگهی شما را برای عبارات مشابه و شکل های گوناگون کلمات کلیدی شما نمایش می دهد. این گوناگونی شامل جمع (اسم جمع)، معادل ها، غلط تایپی و اشکل مرتبط و گوناگون دیگر می شود. برخلاف دیگر حالت ها نوع همگونی گسترده شامل هیچ علامت خاصی نمی شود.

اگر کلمه کلیدی شما در حالت همگونی گسترده خرید بک لینک باشد، گوگل احتمالا آگهی شما را در صورت تایپ عبارات زیر به نمایش در می آورد:

  • قیمت خرید بک لینم
  • خرید بک لینک ارزان
  • خرید بکلینک
  • خرید بک لینک معتبر

اگرچه این حالت آگهی شما را برای شمار زیادی از افراد به نمایش در می آورد، اما ممکن است آن را به افراد بی ربطی نشان دهد. به این دلیل که حالت همگونی گسترده افراد زیادی را هدف قرار می دهد، من توصیه نمی کنم که در ابتدای راه در ادوردز از این حالت استفاده کنید.

تعدیل همگونی گسترده

این حالت کلمات کلیدی آگهی شما را برای اشکال نزدیکتر به نمایش در می آورد. برای مثال غلط های تایپی و نه معادل ها  در انواع چیدمان (یعنی در انواع ترتیب واژه). این حالت جایی بین همگونی گسترده و همگونی عبارت محور قرار می گیرد. به این دلیل که شما کنترل بیشتری نسبت به همگونی گسترده را با علامت به علاوه می توانید تنظیم کنید.

خرید + بکلینک

گوگل می داند که کلمات کلیدی با علامت به علاوه باید جایی در عبارت جستجو داشته باشند اما نه لزوما عین ترتیب تعیین شده در کمپین. کلمات و عبارات جستجویی که در این حالت جا می گیرند و هدف آگهی می شوند به این ترتیب هستند:

  • خرید بک لینک
  • خدمات خرید بک لینک
  • خدمات خرید بک لینک دائمی

پس از تحقیق در مورد کلمات کلیدی و تصمیم در مورد حالت همگونی کلمات کلیدی مورد استفاده در کمپین، شما باید بودجه برای کلمات کلیدی در نظر بگیرید.

بودجه برای کلمات کلیدی

  • از حالت تنظیم دستی Set My Bid For Clicks استفاده کنید که به شما امکان می دهد بودجه خود را مدیریت کنید. در غیر این صورت گوگل ادوردز بودجه را در حالت اتوماتیک تنظیم می کند.
  • هنگامی که به تازگی کمپینی را شروع کرده اید، از بودجه ثابت استفاده کنید تا اینکه دریابید کلمات کلیدی شما چقدر رقابتی هستند.
  • بودجه ای روزانه تنظیم کنید تا بتوانید بودجه کلی تان را مدیریت کنید.

ترفند های گوگل ادوردز 

  • از فراخوان استفاده کنید. هدف نهایی شما پس از اینکه مخاطب هدفتان آگهی تان را خواند چیست؟ می خواهید مردم چه کار کنند؟ به آن ها بگویید چه می خواهید. فراخوآن ها می توانند به این شکل باشند: “هم اکنون تماس بگیرید”. “گزارش رایگان خود را دانلود کند” و “همین امروز سفارش دهید” و غیره.
  • از کلمات کلیدی تان استفاده کنید. در نسخه آگهی تان از کلمات کلیدی که برای آن ها بودجه مصرف کرده اید استفاده کنید. این کار نه تنها به ارتقای نتایج جستجوی شما کمک می کند (الگوریتمی که گوگل از آن برای تعیین اینکه نهایتا شما چقدر باید برای هر کلیک بپردازید)، بلکه همچنین کلمات کلیدی مدنظر جستجوگر را پررنگ می کند که باعث می شود بیشتر به چشم بیاد.
  • سوال بپرسید. برای فراخواندن مخاطبانتان می توانید سوالی مطرح کنید. سوال غالبا بیشتر از یک جمله معمولی توجه ها را جلب می کند. برای مثال، به جای “از شر موریانه ها خلاص شوید” بگویید “هجوم موراینه ها”؟ یا به جای “لوله کش باتجربه و تضمنیتی در تهران” بگویید: آیا به دنبال لوله کشی قابل اعتماد در تهران می گردید”؟
  • به روزهای تعطیل و رویدادهای محلی ارجاع دهید. وقتی که آگهی شما به رویدادهای نزدیک اشاره می کند، در نظر جستجوگران مرتبط تر و به روزتر به نظر می آید.
  • بر مزایا متمرکز شوید و بر دغدغه های مشتریان بالقوه تان دست بگذارید. ویژگی های محصولات مانند اندازه، رنگ و یا کارکرد را در آگهی ذکر نکنید. این مردم را ترغیب به کلیک نمی کند. درواقع مردم می خواهند بدانند محصول شما چگونه زندگی آن ها را بهتر می کند. در آگهی بر پیامدهای عاطفی محصولتان متمرکز شوید و نه به مسائل فنی.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا